Tror ni att han skulle gå så långt, ? Jag skulle aldrig klara av att läsa något sådant.
Var vänlig och hör av er.
Snurvel (no login)
jag är inte lars s men..
November 24 1999, 7:11 PM
nu var du översnuskig.
det e väl ingen porr-historia detta!
varför skulle han ändra sig så plötsligt tror du förresten?
det e bra som det e, så det så!
Affi (no login)
usch
November 24 1999, 11:15 PM
skulle verkligen inte vilja se det, detta är ingen billig porr blaska...
Pyrola (no login)
Har ni tänkt på att.....
November 25 1999, 8:13 AM
Jordan ändå låter en få veta mer än vissa andra fantasyförfattare? Jag menar, hans karaktärer har i alla fall sex, till skillnad från andra författares. Därmed inte sagt att jag vill att det ska bli mer detaljerat. Det är ju fantasy, inte tantsnusk vi vill ha.
(no login)
Har aldrig påstått...
November 25 1999, 6:26 PM
att det skulle vara någon porrserie eller över hudud taget visat intresse för att det skulle vara det.
Jag påstod bara att om han av någon anledning skulle skriva mer detaljerat , så skulle jag avstå från serien, ty sån't vill man ju inte läsa. Serien är ju som sagt bra , som den är.
Hoppas jag inte har givit fel intryck av mig själv. Är ju ingen galen typ. Jag hoppas att ingen har tagir illa upp.
/ Arcturus
(no login)
Fy fan!
November 25 1999, 6:30 PM
Fy fan det hoppas jag verkligen inte!!
Snurvel (no login)
ööh
November 25 1999, 8:25 PM
har du läst eddings?
Pyrola (no login)
Hurså?
November 26 1999, 4:21 PM
Ja, jag har läst Eddings, och visst, han är väl ganska tydlig, men inte lika tydlig, enligt min åsikt. Den som är "värst" vad jag vet är Maggie Furey.
(no login)
Untitled
November 26 1999, 6:41 PM
(no login)
Hör nu...
November 26 1999, 6:46 PM
...varför drar du in mig helt plötsligt - jag som hade tänkt att stå utan för diskussionerna tills jag fått råd med "Vindarnas skål". För min del står jag emellertid för vad jag redan sagt; hellre sex än all denna förnedring ! Jag skulle gärna se lite fler ömsinta sexscener likt den mellan Rand och Aviendha - och gärna lite fler interiörer från badhusen i Shienar och Aiels ångbad; där har vi två folkslag som har en sund och föredömlig syn på nakenhet, men det begriper ju inte de där pryda tuflodingarna !
Affi (no login)
Thomas Covenant
November 26 1999, 9:51 PM
E fan snuskig han knullar sin dotter för fan
Chiad (no login)
Nej men Lars.S!
November 27 1999, 5:43 PM
Det verkar som om vi är överens om en sak för en gångs skull! Mera scener á la Rand å Aviendha i snögrottan!!! =)
Affi (no login)
mm
November 27 1999, 7:21 PM
men inget jävla porr för helvete
(no login)
ja...
November 28 1999, 5:34 PM
...men det var väl trevligt ! Obs - ingen ironi; det är alltid trevligt med medhåll ! Även från dig !
Snurvel (no login)
usch
November 28 1999, 7:07 PM
vilka vulgära ord du använder...
i katherine kerrs böcker händer det att syskon har sex, lätt välbeskrivet.
något som också inträffar i eddings böcker, där framför allt elenien/tamuli nämner ett stort antal otrevliga detaljer om horhus, våldtäkt, pedofilism o.dy.
Snurvel (no login)
jo därför att
November 28 1999, 7:10 PM
du har alltid varit den som stått längst fram i ledet i kampen mot porr-grejs, våld (och stavfel =))
Pyrola (no login)
Usch!
November 28 1999, 8:31 PM
Tänk lite på vilka ord du använder, Affi....Jag har inte läst Elenien/Tamuli. Kommer nog inte göra det efter det här inlägget....
Chiad (no login)
ja, eller hur. =)
November 28 1999, 9:20 PM
Men jag anser forfarande att du är litet för fixerad vid bondage porr.....=)
Men man kan ju inte få allt, eller hur.....*ler*
(no login)
Jag vill påpeka...
November 29 1999, 7:16 PM
...att jag är ingen porr-motståndare - såvida det inte rör sig om våldsporr; och dit räknar jag även icke-sexuella skildringar som frossar i förnedring och översitteri. Vilket väl torde ha framgått vid det här laget. Men närgångna skildrar av sex utan våld och förnedring har jag inget principiellt emot...
(no login)
Jag ???
November 30 1999, 6:37 PM
Skulle JAG vara fixerad vid bondage-porr ? Om det är någon som är det, så är det väl Robert Jordan - det är ju han som skriver den ! (och innan någon frågar, så vill jag upprepa att jag läser böckerna ändå, för att de är så pass bra - bortsett från alla dessa scener med diverse förnedringar och förödmjukanden. Men även solen har ju sina fläckar !)
(no login)
Instämmer - men...?
November 30 1999, 6:41 PM
Jag instämmer i ditt påstående om att det förekommer en hel del osmakligheter - av både sexuell och icke-sexuell art - i Eddings Elenium- och Tamuli-böcker. (Själv har jag enbart läst dessa på engelska - alla osmakligheterna gjorde att jag inte ansåg de svenska översättningarna värda att ge ut pengar på !) Men pedofili ? Nu överdriver du väl ändå lite - sådant förekommer väl i alla fall inte i någon av böckerna ? (Om sedan kannibalism - som förekommer - är mer acceptabelt än pedofili kan ju sedan diskuteras...)
Chiad (no login)
ja,ja,ja.....
December 5 1999, 10:15 PM
......kan vi inte avsluta den här diskussionen? det börjar bli tråkigt! Så lars.s, du får vara hur irreterad(obs inte fixerad) vid att RJ skriver om förnedring osv men nu orkar jag inte med det här mer! oki? =)
(no login)
Inte ?
December 6 1999, 7:23 PM
Orkar du inte ? Nå, du slipper !
Chiad (no login)
Tack!
December 13 1999, 9:58 PM
Så ytterst vänligt av dig! *bugar spefullt*
Men du kan väl försöka var trevlig mot mig nu när jag försöker sluta fred, eler nåt...=) Jag kanske till och med förlåter ditt citerande