tycker inte ni att dom ska göra en film av serien , fast dekalart , det får nog bli en serie för annars blir den väl skitmånga timmar lång.
men det finns en risk om dom skulle göra en film av den , det skulle va att det skulle va kassa skådespelare och bli jävligt överdrivet och då skulle det bli helt förstört
Men han kaaanske skulle ta och avsluta serien först innan nån idiot tar och gör en film av den...
Det finns ju vissa svårigheter med att göra slutet annars :-)
Julle (no login)
skit!!!!
November 28 1999, 12:58 PM
om det blir film kommer den suga fet elefantballe....det går INTE att göra film av böcker....
Snurvel (no login)
INGEN FILM!
November 28 1999, 6:56 PM
HATA FILMIDÉN!
NÅRA JÄVLA MUPPETS SKA ANTAGLIGEN GÖRA EN TV-SERIE AV WOT MEN DEN KOMMER ATT SUGA!!!!!
DET GÅR, SOM JULLE SÄGER, INTE ATT GÖRA FILM AV BÖCKER!
Affi (no login)
jepp det var det jag menade
November 28 1999, 7:11 PM
Jo det var det jag menade med idiot som gör film..
Det måste vara någon idiot för att ens försöka.
+ tolkien filmen kommer suga
Snurvel (no login)
vi har redan haft denna diskussion en gång:
November 28 1999, 9:09 PM
då var 99% av oss överens om att WoT inte kan bli film, allt skulle bli förstört då!
men tyck som ni vill, men betänk hur hemsk sagam om ringen blev som rulle
Johan (no login)
Kommer den inte alls det.
November 29 1999, 5:16 PM
Tolkienfilmen kommer inte att s**a. Så det så. (hoppas jag) Den blir nog gôrbra.
Affi (no login)
tänk på
November 29 1999, 7:52 PM
att den förra filmen,( gjord för några åldrar sen :-)) var as dålig.
Denna hoppas jag också ska bli bättre den har ju mycket mera pengar att röra sig med och bättre teknik, förra var ju delvis tecknad :-o
Men inget kan ju mäta sig med orginalet
(no login)
Det vet du inte.
November 29 1999, 8:53 PM
Det vet vi ju inte än, vänta på Peter Jacksons rulle 2001 innan du uttalar dig. För du menar väll inte den teknade SoR filmen, isådana fall så borde du skämmas att du ens tänkte att om SoDå skulle bli filmad så skulle den vara en tecknad film.
Affi (no login)
nejnejnej klart inte
November 29 1999, 9:47 PM
Jag tror ju inte att SoDÅ skulle bli filmad så.
Jag bara nämde att det var stor risk att det blir en flopp om man försöker göra film av en fantasy bok.
skriv gärna mer om jag har förklarat lite blurrigt
e blurrigt ett ord ??
Affi (no login)
ok du snacka inte direkt till mig :-) whoops men nu vet ni min åsikt iallafall
November 29 1999, 9:51 PM
(no login)
Kolla Tolkin
November 29 1999, 10:30 PM
tolkin har ju blivit film om ni inte sett den redan,
en tecknad en som var helt okej men utelämnade vissa viktiga detaljer.
Hur som helst var det inte tillräckligt många som var interesserade i den och den konkade.
Den var som sagt alldeles för lång men den var inte direkt dålig.
Hur som helst tror jag att Fantasy gör sig bäst i böcker
(no login)
den tecknade suger ordentligt
November 30 1999, 2:09 PM
Som vi alla vet är den tecknade versionen av Sagan om Ringen helt misslyckad. Ett fiasko helt enkelt. Pinsam.
Den är halvtaskigt gjord, och den slutar abrupt mitt i berättelsen. Dessutom är det bara en film. Sagan om Ringen är en TRILOGI, och således måste den göras som en trilogi när den omvandlas till film. Hur kul hade "Star Wars"-trilogin varit som en enda film?
Peter Jackson är en skicklig regissör, och manuset till filmerna sägs vara mycket bra (så säger i alla fall de skådespelare som sett delar av det). Jackson är ingen klåpare, han vet vad han håller på med. Han och Fran Walsh, som skrivit manuset bland andra, blev Oskarsnominerade för manuset till "Heavenly Creatures". Budgeten som han kan leka för är imponerande, 190 miljoner dollar. Eftersom det är mycket billigare att göra film på Nya Zealand kommer dessa 190 miljoner räcka till mycket mer än om det varit en Hollywoodproduktion...
Det som jag i så fall oroar mig för är hur de ska lösa de tekniska problemen och specialeffekterna. Som att krympa skådespelarna digitalt, den digitala Gollum m.m
Vi kan bara vänta och se.
Affi (no login)
man kan bara hoppas :)
November 30 1999, 10:00 PM
:):):):):):):):):)
Pyrola (no login)
Håller jag inte med om....
December 8 1999, 8:22 AM
Personligen tycker jag att den tecknade Sagan om Ringen var jättedålig, vilket förmodligen den nya versionen också kommer att vara. Jag håller med om att fantasy passar bäst i bokform. Det finns t ex ingen som är tillräckligt vacker för att spela Lanfear........den tecknade Galadriel var ju en besvikelse, vilket visar att det inte går att göra film av fantasy.