Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Teori

December 10 1999 at 10:40 PM
  (no login)

-
Ni vet att Mat är bunden till Valeres Horn och det bandet kan endast lösas om han dör. Det jag vill säga är att för ett tag sedan framförde någon så där i förbifarten att han/hon trodde att Lan skulle blåsa i Valeres Horn, och det kan mycket väl stämma eftersom Mat faktiskt har dött, det gjorde han ju i Rhuidean. För mig låter det vettigt...

Respond to this message   
AuthorReply
Affi
(no login)

bra

December 10 1999, 11:14 PM 

det var en heftig teori som förmodligen är sann för bandet mella AS och Väktare går av när nån dör varför inte med Hornet?
Och vad fan hände med MAt i slutet av ACOS jag fatta nada

WenLu
(no login)

dom har sagt det...

December 10 1999, 11:54 PM 

I boken har det nämts att bandet mellan Valeres Horn och den som blåst i det går av om den som blåst i det dör. Förresten jag vet inte alls vad som hände i slutet av ACOS eftersom jag bara har kommit till hälften av den...

Snurvel
(no login)

jag tror

December 11 1999, 1:57 AM 

en gång för länge sen
skrev jag uihop en rolig teori om att mat var död nu!
detta har jag fått mucho mierda för av mina s.k. vänner, men jag hade ett par fina bevis för det.
nu minns jag bara 2 av dem:
1. mat har fått en mur över sig, man dör av sten i skallen (om den e tung och stor, vilket denna e)
2. egwene drömmer att mat är "less real", dvs mindre verklig (=död?)

Zele
(no login)

De låter vettigt

December 11 1999, 5:13 PM 

se överskriften

AFFI
(no login)

ja så tror jag med

December 12 1999, 5:21 PM 

men förra gången jag skrev nåt om att mat var död ignorerade alla mig :(

Jag tror att han kan vara död och det är däför det går så dåligt för Rand nu (läs början på drakens flykt)

Chiad
(no login)

Eng: what language do we speak sounder of the horn?

December 13 1999, 8:19 AM 

Må hända har Mat dött.....men han är frotafande "Sonuder of the horn"....åtminstonne om man ska tro Birgitte...

Current Topic - Teori  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement