Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

vem är Osan'Gar och Aran'Gar?

December 10 1999 at 11:02 PM
  (no login)

-
En fråga plågar mig, vem är Osan'Gar? Min teori är att det är Ishamael eller någon anan av de förlorade, Aran'Gar lär också vara nån av de MANLIGA förlorade tex baltamel, aganior, be'lal mfl, nån som har nån teori?

Respond to this message   
AuthorReply
Affi
(no login)

(ENG)heres the answers om du vill verkligen veta

December 10 1999, 11:12 PM 

Arangar går under namnet Halima och är nuvarande med Egwene,
Arangar är Balthamel reincarnerad.
Dom flesta tror att Osangar är Aginor och han finns förmodligen i flykt från Svarta tornet efter att ha försökt att döda Rand, i svarta tornet gick han under namnet Dashiva :)

Ishmael är Moridin
lanfear är förmodligen Cyndane
och sluteligen be`lal, Rahvin , Asmodean kommer inte bli reicarnerade
Be´lal och Rahvin blev lanseldade= bortbrända
och Asmoedean är en förrädare

Vissa tror osså att Sammael dog i Shadar Logoth men jag tror det var en fint från honom

Känn er fria att säga till om jag missat nått

(no login)

[eng?] Asmodean

December 10 1999, 11:26 PM 

Men, hallåååå.... Jag har en liten helknäpp teori som säkert ingen kommer att hålla med om, men i alla fall...

Jag förmodar att det är Skaparen som återuppväckte [????] Lews Therin Telamon, och alla andra personer som ''lever igen''...

Eftersom Asmodean i 'början' och i 'slutet' gick 'i Ljuset', varför skulle inte han kunna bli återfödd - som en ''vänlig'' person?

Det är heltknäppt, jag vet, men klockan är faktiskt sjugo över elva och jag har nu varit vaken i ungefär sexton timmar, så jag är lite suddig i huvudet...

WenLu
(no login)

En gammal teori...

December 11 1999, 12:00 AM 

Den här diskutionen har tagits upp hur många gånger som helst nu, men i alla fall tror jag stenhårt på Julles eller Snrvels teori om att Osangar och Arangar är Aginor och Baltahammel eller tvärt om. Den som är kvinnan brukar ju saidin och det står i guiden att Aginor eller Balthammel eller vem sjutton det nu var var en riktig kvinnotjusare och att han då hade fått en kvinnas kropp, och mannen tyckte att det var ett stort skämt stod det i TLoC.

Snurvel
(no login)

om reinkarnation:

December 11 1999, 2:03 AM 

kanske kan det vara så att det är skaparens sätt att uppväcka döda som vi ser som reinkarnation.
men när shaitan återuppväcker någon (själen dvs) går det på en gång, pang boom, medans en person som skall återfödas måste vänta i c:a 3000 år (jämför LTT).
Sen är ju alla någon återfödd, även de förlorade, så skaparen skiljer inte på onda och goda (om det e han som styr reinkarnationen, vilket inte är säkert) och alltså kommer asmo återfödas vare sig han skött sig eller inte i skaparens ögon.
sen tror (TROR) jag att jag sett nånstans att RJ sagt att även lanseldade personer återföds, själen är nämligen oförstörbar, det är bara "tråden" som bränns bort, och tråden är nödvändig för att DO ska kunna göra en reauppväckning av nån.

ps. tack wenlu för att du litar på mig (oss) ds.

Julle
(no login)

ingen teori

December 11 1999, 5:31 PM 

Osan´gar ÄR Aginor....det får man veta i början på nån bok...*tror det är 6an*..han säger att han varit en mycket framgången man som skapat alla "Shadowspawn"...läser man sedan i Guiden så står det att Aginor var den som skapade alla "Shadowspawn"...alltså...Osan´gar ÄR Aginor...

När det gäller Aran´gar så får man samtidigt veta att Aginor tycker att den kropp som Aran´gar har är bättre än alternativet...Balthamel var väldigt väldigt ickesamanhängande...(med andra ord rutten)..och det fanns inga andra Förlorade som var så....alltså...Aran´gar ÄR Balthamel...

Julle
(no login)

låter logiskt...

December 11 1999, 5:35 PM 

fast det har aldrig hänt i böckerna vad jag kan minnas....fast man vet ju aldrig me Jordan gubben

(måste bara påpeka att många tror att LTT lanseldade sig själv men så är det INTE...han bara tog in mer än han kunde...mycket mer...)

WenLu
(no login)

LTT?

December 12 1999, 10:56 AM 

Ursäkta mig men vad in i The Pit of Doom är LTT???

Julle
(no login)

han är

December 12 1999, 12:59 PM 

The Dragon, Lord of The Morning, The Prince of Dawm
Lews Therin Telamon

Pyrola
(no login)

Vänta nu...

December 12 1999, 5:02 PM 

Jag har alltid trott att det är hjulet som spinner ut personer igen, när de behövs i väven. Det är ju inte alla som är bundna till hjulet, dvs det är inte alla som kommer att återfödas. Annars tror jag att det där om den svarte är rätt.

Snurvel
(no login)

nejnejnej, så här e det:

December 13 1999, 10:55 PM 

"hjulet spinner alla livstrådar till åldrarnas väv" eller nåt liknande står det nånstans i WoT.
alla, ALLA, trådar spinns ut om och om igen, dvs alla reinkarneras.

Snurvel
(no login)

menn du...

December 15 1999, 8:47 PM 

...trodde ju nått annat förut,men du hade ju helt fel och bytte namn eller nått,du var ju Padan Fain förut men blev så jävla knäckt!

Current Topic - vem är Osan'Gar och Aran'Gar?  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement