Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Miss i Tornets fall

December 12 1999 at 4:53 PM
Pyrola  (no login)

-
jag har upptäckt ett irriterande fel i Tornets fall.....när Siuan Sanche har blivit avskärmad och förs ut från sitt arbetsrum hittar hon sin väktare där, död. Hon blir mycket förvånad och chockad. Enligt alla andra källor kan en aes sedai känna att hennes väktare dör, och hur han dött, exakt i det ögonblick han gör det. Undrar om det är RJ eller JR *fniss* (Jan Risheden, översättaren) som är ansvarig för felet......

Respond to this message   
AuthorReply
Julle
(no login)

ja men..

December 12 1999, 5:34 PM 

det kan var aså att han dog medans hon var medvetslös o så...och när hon sen inte längre kan leda så känner hon inte att han har dött...och blir därmed förvånad

Chiad
(no login)

Jag tror....

December 13 1999, 8:05 AM 

....att det är ett fel av RJ eftersom hon borde ju känt att han dog men det gjorde hon inte....såvida man inte känner bandet när man "bara" blir avskärmad heller.....
och Pyrola, nu ska du inte klaga på min syrra att hon fnissar....=)

Lini
(no login)

Det är likadant i den engelska boken (nt)

December 13 1999, 9:33 AM 

Snurvel
(no login)

ok, så här är det (nästan [eng])

December 13 1999, 10:41 PM 

det förklaras i en senare bok.
först blir siuan så chockad över allt som hänt och sen blir hon stillad, och som stillad känner hon inte av bandet.
när hon sen blir helad igen känner hon av bandet nästan direkt och sen grinar hon varje kväll
/natt.

Julle
(no login)

ja!!

December 14 1999, 10:05 AM 

då hade jag rätt alltså...

Affi
(no login)

kanske

December 14 1999, 6:20 PM 

men det kan osså vara att hon blev avskärmad sen kom han för att rädda henne när hon blev rädd och dom dödade honom då

Pyrola
(no login)

Den springande punkten

December 15 1999, 4:34 PM 

borde alltså vara: När blev han dödad? För om han blev det innan hon blev avskärmad borde hon ha känt det, eller hur? =)

Snurvel
(no login)

hon ser

December 15 1999, 6:24 PM 

(Alric?) ligga utanför sitt rum dödad, så han dog nog när han försökte komma fram till henne
§

The_Game
(Login wrester)

men gawyn sa ju

December 13 2002, 9:47 PM 

att han dödade hennes väktare när han släpte ut dem ur vita tornet när dom flydde med Min

Current Topic - Miss i Tornets fall  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement