Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Ännu ett inlägg i namnfrågan.

January 7 2000 at 9:11 PM
Pyrola  (no login)

-
Jag har hittat ett namn som faktiskt är irriterande, som tur är nämns det bara en gång, men ändå. När Nynaeve och co träffar Nicola för första gången talar hon om att hon skulle ha gift sig med en man vid namn Hyran. Det är riktigt irriterande. Jag menar, när folk kan heta Rut, Dag och Sten kan de ju lika gärna heta Min, Rand och Mat. Tycker jag i alla fall. Men Hyran! Där går i alla fall min gräns.

Respond to this message   
AuthorReply
Chiad
(no login)

Jag gör nog en Bain!

January 7 2000, 9:19 PM 

fniss
he,he....kunde inte låta bli....jag håller med om Hyran....¨*fnisselifniss*

(no login)

Två saker...

January 7 2000, 10:24 PM 

För det första: varför hakar alla upp sig på namn som tex Mat, Rand, Min m.m. när det bland annat finns Tam?

För det andra: Rand är 20 år i första boken, därför att han säger att Kari dog när han var fem år och hon har varit död i femton år. Bara så att ni vet!

Elyas Machera

Matrim Cauthon
(no login)

Varför kan ni inte fatta....

January 7 2000, 11:28 PM 

Att Robert Jordan inte är svensk! Han är amerikanare och talar därför ENGELSKA! Uttala Hyran på engelska så får ni reda på hur namnet ska igenteligen uttalas - Och om ni inte orkar med det LÄS INTE BÖCKERNA!

Själv så läser jag dem på engelska så jag har inte några problem med sådana saker.

Snurvel
(no login)

va??? du kan säga en bra sak??

January 7 2000, 11:51 PM 

för det var det! (en bra sak du sa asså)
som sagt var, ska de göra en holändare och översätta namnen eller?, hur dumigt skulle inte det bli.

Current Topic - Ännu ett inlägg i namnfrågan.  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement