Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Slutet......

January 12 2000 at 8:23 AM
Pyrola  (no login)

-
Okej, den här teorin är en smula vrickad.......
I slutet av "Stormen vaknar" finns ett utdrag ur en dikt kallad "Drakens glans" och den är författad av någon i den fjärde åldern. I och med att det är den tredje åldern nu, och att den tredje åldern förmodligen kommer att avslutas i och med Tarmon Gaidon så......måste det innebära att ljuset (Rand) segrar! Vilket det kanske är få som tvivlar på men ändå. En människa skulle väl knappast skriva en dikt som hyllar Draken, om denne inte vunnit Tarmon Gaidon, eller hur? Nåja, ni får tycka vad ni vill.
Sedan har jag faktiskt ännu ett inlägg i namndebatten......Visste ni att Moghediens namn i andra åldern var Lillen Moiral? Jag menar Lillen är väl knappast ett namn man förväntar sig att en Aes sedai under sagornas ålder skulle ha.....det låter ju inte ens bra på engelska!

Respond to this message   
AuthorReply

(no login)

Untitled

January 12 2000, 9:03 AM 

Men Lillen låter bättre på engelska än svenska. Och vaddå, han kanske fick idetorka? ...

Angående den där dikten då...
Nå... Det kanske stämmer, men... Låter rätt vrickat.
Men Ljuset kommer ändå att besegra mörkret, no doubt about it...

(no login)

Förre 4:e åldern

January 12 2000, 6:44 PM 

kan det vara men ljuset kommer att segra
ett bevis kan vara att Min såg att nån skulle leva ett långt liv och dö i sängen inte troligt om mörkret vinner, men möjligt

(no login)

Du vet...

January 12 2000, 6:57 PM 

..inte ens Jordan är fläckfri. Det KAN ju finnas enkla små påpekanden som inte har att göra om vad som kommer att ske 3000 sidor eller så senare...

Rhuarc
(no login)

Även om ljuset vinner...

January 12 2000, 10:10 PM 

...kommer Rand att dö vid Shayol Gauhl.

(no login)

Hur kan du vara så säker?

January 13 2000, 9:37 AM 

Bara för det står att hans blod skall spillas så betyder det ju inte att han kommer att dö.
jag trodde att vi hade haft den här disskutionen förut.

Affi
(no login)

Angående lillen

January 13 2000, 11:58 AM 

Lille Moiral var en dödligt giftig spindel som gömde sig i skuggorna för att sedan hoppa ut och döda sitt överraskade byte...

Men om hon kallades det måste man förstå att hon inte gillade det smeknamnet eftersom hennes ego är lika stort som Drakberget:)

Snurvel
(no login)

som rand tänker

January 13 2000, 7:40 PM 

att *finnsen har sagt, om han vill leva måste han dö, och som nicola sa, he who is dead yet lives.

Current Topic - Slutet......  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement