|
(ENG)Foretelling of NicolaJanuary 13 2000 at 5:42 PM | Affi (no login) |
| - Jag läste en väldigt tuff profetia av nicola som har förebådandets gåva..
Den gick så här..
"the lion sword, the dedicated spear and she who sees beyond.Three on the boat, and he who is dead yet lives. The great battle done but the world not done with battle. The land divided by the return, and the gaurdians balance out the servants.
The future teeters on the edge of an blade"
Det intressanta med denna är "the great battle done but the world not done with battle"
Asså sista striden är slut men det är inte slut med strider...
"the land divided by the RETURN" är ett ganska klart tecken på att Seanchan är inblandad och att Rand blir tvungen att slåss med dem...
"the gaurdians balance out the servants"
Vid en första blick tycker man att det är att det finns fler soldater än vanligt folk men det kan osså vara att det finn fler Ashamaner (gaurdians of truth and justice) än Aes Sedaier (allas tjänare)..
Boken kommer inte att sluta med tarmon gai´don...
|
|
| Author | Reply |
Julle (no login) | Njae... | January 13 2000, 6:19 PM |
det kan syfta på en speciell strid innan "Sista Striden"...typ att Rand har enat världen men ändå måste kämpa osv... |
|
Snurvel (no login) | du har läst fel... | January 13 2000, 7:29 PM |
det ska vara "the guardians balance the servants"
dvs det finns både AS och AM (ni borde fatta dessa).
Tolkning av hela:
the lion sword, the dedicated spear, she who sees beyond = elayne, aviendha, min (dvs rands flickor)
three on the boat, and he who is dead yet lives = tre flickor måste dela på rand, och han kommer att leva fast han dör.
the great battle done, but the world not done with battle = det kommer att vara strider även efter att tarmon gai'don vunnits (slutscenen i böckerna är till 90% inte vinnandet av tarmon gai'don)
the land divided by the return, and the guardians balance the servants = seanchan kommer antagligen ta över cirka halva randland, den sydvästra, innan de går över till vår favorit-DR. det finns inte längre bara servants (AS) utan även guardians (AM)
the future teeters on the edge of a blade = betyder antagligen bara att det är en jäkligt osäker framtid våra hjältar går mot, kan kanske visa sig betyda nåt väldigt viktigt, men är antagligen en stämningsförhöjare bara. |
|
Mat Da Gambler (no login) | Untitled | January 13 2000, 7:45 PM |
he who is dead yet lives=han som är död men ändå lever direkt översatt från engelska,jag tror det inte betyder nåt annat än att rand är lewis therin återfödd |
|
Snurvel (no login) | hey! | January 13 2000, 7:52 PM |
it's a free country (eller?) |
|
Affi (no login) | jo visst | January 14 2000, 9:51 PM |
men jag kan inte ha läst fel eftersom jag tog utdraget direkt ur boken:)
det ska vara "balance out" kolla själv och enligt Taim/Demandred så kommer det finnas fler Ashamans än ASer efter något år..
|
|
Julle (no login) | ja men... | January 15 2000, 2:09 PM |
sen finns det en profecia som säger att AS kommer vandra på "the BT burned grounds" eller nått sånt...det skulle juh betyda att BT blir förstört eller så... |
|
Anonymous (no login) | jag kollade själv!! | January 15 2000, 5:54 PM |
så jag måste göra en rhuarc: NOLLA!
inse: DU-HAR-FEL!
det står balances inte balance out! |
|
Affi (no login) | Lyssna nu | January 16 2000, 1:16 AM |
I MIN HEMMLADDADE RAND PROFS (RANDOM PROFETIES) STÅR DET BALANCES OUT OM DU VILL NÅTT KLAGA PÅ DOM INTE MIG......!!!!
För övrigt kanske dom har fel.....men inte jag  |
|
Snurvel (no login) | du har fel! | January 16 2000, 3:01 PM |
jag skrev av ur boken
varför skriker du så?, upprörd över det välkända faktum att jag e smartare än du? |
|
Affi (no login) | *snyft* | January 16 2000, 4:29 PM |
du sårade mig.
Jag tog för givet att mitt lilla hemmladdade profetia lexikon skulle ha rätt snyft
jag ska aldrig mera lita på det.....*snyft*
*gråt* *överdriven gest mot himmlen* varför varför...neeeeej.......JAg kaaan inte ha fel..
Allvarligt så bryr jag mig inte eftersom jag hade inte fel utan bara det lilla sketna programmet!!!!!!!!!! |
|
Snurvel (no login) | jag har sagt det förut | January 16 2000, 10:09 PM |
MAN SÅRAR INTE NÅGON GENOM ATT KLAGA PÅ DEM I ETT WOT-FORUM! |
|
Affi (no login) | läs sista raden då | January 17 2000, 12:32 PM |
Där stod det "allvarligt talat bryr jag mig inte" |
|
|
|
|