...borde de kunna nås med portalstenarna eller en portalöppning. När Rand stred mot Rhavin i Camelyn så öppnade de portalöppningar till drömvärden. Går detta i så fall i andra världer också?
Lanfear borde ju kunna ta sig ut eftersom hon tog sig in i den världen där hon mötte Rand.
Om inte portaler fungerar så kan ju Lanfear använda portalstenarna eftersom det var hon som visade Rand hur de skulle komma tillbaka till den verkliga världen.
Vart kom de?
Dog Lanfear när hon föll igenom?
Vem fanns där?
Var det finnlandet?
Fick Lanfear eller Moiraine hjälp där?
För övrigt tror jag att man kan komma dit och därifrån med hjälp av portalstenarna.
(no login)
[lite eng] Finnlandet
January 19 2000, 9:21 AM
var dit de kom, båda två. Lanfy har ju kommit tillbaka, men what about Moiry?
Det kanske bara var DO som ''återuppväckte'' Lanfy men Skaparen sket i Moiry. Vem vet? Inte jag iaf.
Snurvel (no login)
[eng] inget som inte redan sagts...
January 19 2000, 8:33 PM
det e väl thom som ska rädda moir?
om vi antar att både moir och lanny blev stillade när de föll igenom (det verkar vara stor risk för det) så kommer även thom att bli lite mer jämnställd med sin fru.
Sen VET vi ju inte att cyndane e lanny, men vi kan ju tro...
Sen verkar det som skaparen aldrig återuppväcker de sina, det e bara DO som gör det.
(no login)
PHAW! ... säger jag bara.
January 19 2000, 9:01 PM
SÅ du säger att skaparen aldrig återuppväcker de sina? Jahapp. Det tror jag inte en sekund på!
Vem är Rand, egentligen? Draken Återfödd. LEW THERIN TELAMON REBORN. Okidooki? Hajjar? Och vem ''tillbad'' om man sätter det så, LTT? Inte var det DO. Och alla andra, som alltid kommer tillbaka?
HMMMMM... Som Mat. Han är ju en himla blandning.
Så jag förstår inte alls hur du menar.
Troll-Johan (snäll) (no login)
Vem är det nit tror är Lanny?
January 19 2000, 9:15 PM
Troll
Matrim Cauthon (no login)
Umm...
January 20 2000, 9:16 AM
ALLA, kommer tillbaka i Randland. De som inte blir Balefired kommer tilbaka till liv genom The Wheel of Time. De väsv in i The Pattern" igen. De som har varit hjältemodiga hamnar i Tel'aran'rhiod och kommer tilbaka när de behövs. Det är klart de som dyrkar The Dark One kanske inte gör det - han kanske inte vill det.
(no login)
ALLA
January 20 2000, 6:41 PM
kommer tillbaks även om dom blir lanseldade det är bara ett den svarta inte kan återuppväcka dom
Snurvel (no login)
nui fatatr ingenting!
January 21 2000, 9:48 PM
eller råttare sagt mierin fattar bnada!
jag menade att skaparen inte REAUPPVÄCKVER de sina som den ssvaret gör!!!!
(no login)
Ska inte... ska inte... ska inte... SKA INTE... *morr*
January 21 2000, 10:48 PM
Men cheesus, säg det så för någons skull. Min, till exempel. Då sparar jag på mina känsliga fingertoppar. (eller nått)
Då hajjar jag. Exacto. Eller nått.
(no login)
[eng] Vill du veta?
January 22 2000, 10:56 AM
så heter hon Cyndane. Lanfy reborn, det är.
Current Topic - Den världen dit Lanfear och Moriane kom..