Öh, skulle det inte kunna vara så att Mazrim Taim är den förlorade vid namn, Demandred.
Varje gång Rand ser Maz vaknar Lews Therin och säger: "Döda honom. Jag skulle ha dödat honom. Demandred och Rahvin. Dö."
Sedan har han ju hållit borta vansinnet länge, vilket kan tyda på att han inte alls blir påverkad av den svartes smitta. Samt att han är så bra på att leda kraften. Om inte Rand kunde lära sig leda kraften utan asmodeans hjälp, hur kunde då Maz??
Eller...
för dom där asha man hur de nu stavas lyder ju bara Mazrim Taim, jag tror att han letar upp mörkvänner som kan leda kraften, en del av asha blabla är säkert mörkvänner iallafall
tror jag
Snurvel (no login)
hmm, detta har vi aldrig diskuterat förut...
January 21 2000, 9:30 PM
det var en helt ny ide för mig, jag har faktiskt aldrig tänkt på det förut...
Nu måste jag läsa lite om taim och demandred för att kolla upp dina fakta, bra tänkt!
Snurvel (no login)
läs detta också!
January 21 2000, 9:32 PM
du glömde nämna sammaels kommentar om att demnadred håller på nånstans i södern, att han gillar att använda proxies och att taim hela tiden kallar aiel för "so-called" eller "renegade".
+ massoer med med, jag orkar inte rabbla!
(inte alls om mitt förra msg i denna fråga..., underskatta aldrig ironins kraft när man ska förstöra en människas självförtroende)
Rhuarc (no login)
And there was much rejoice!
January 21 2000, 9:34 PM
Yeeeehj
Affi (no login)
nee menar ni
January 22 2000, 12:00 AM
(nt) älskar att göra detta hahahahahahahahahahahahahahhahahahahaha