Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Rand och Senchan

January 22 2000 at 9:23 PM
JimmyMaster  (no login)

-
Okej! Nu ska vi reda ut det här med Senchan (rätta mig om jag har fel)

Senchan kommer att slåss på Rands sida i sista striden eller före.

I drakprofetian står det "...Han skall binda de nio månarna i sin tjänst..." dvs Mat gifter sig med de nio månarnas dotter, som lär vara Senchans kejsarinna eller prinsessa...

Så var det med det...

Har jag glömt nåt?

Respond to this message   
AuthorReply

(no login)

Det låter vettigt(nt)

January 22 2000, 9:29 PM 

Snurvel
(no login)

det intressanta

January 23 2000, 1:06 PM 

det intressanta med det där e att det e rand som ska binda seanchan, och inte mat som många tror.
alltså kan det inta vara så att mat gifter sig med DotNM och sen atr över seanchan

(no login)

hm...

January 23 2000, 1:35 PM 

...var står det att Mat ska gifta sig med henne... har jag missat något?
skulle han inte kunna binda henne tillsig genom den där ta'veren makten eller så gör han det genom någon tjänst som hon blir skyldig honom.

Sen Snurvel... kan du väl sluta med alla dina förkortningar. Det kanske gör nån sekund snabbare för dig att skriva DotNM iställer för 'daughter of the nine moons' men det går mycket snabbare för dom som läser det att lista ut vad du pratar om om du skippar dina förkortningar.

(no login)

Tear

January 23 2000, 1:59 PM 

*finn ter'angrealen i Tear

JimmyMaster
(no login)

gifta sig

January 23 2000, 6:04 PM 

det är mats öde att gifta sig med henne,det får han reda på i dörrkarmen

Ingtar
(no login)

9 månarnas dotter

January 23 2000, 6:05 PM 

det verkar som om många av er missat att hon har en viss makt där hon bor..jag tror inte att Mat kommer typ rädda hennes liv o sen kommer hon vara skyldig honom en tjänst. Nej nej...det blir mer komplicerat än så..

Siri
(no login)

Seanchans Drakprofetia (Eng)

January 23 2000, 7:33 PM 

I The Path of Daggers under den seanchanska invasionen står det att Seanchans Drakprofetia säger att Draken Återfödd ska tjäna Kejsarinnan och Kristalltronen. I övrigt verkar Drakprofetian vara samma som i Randland.
Tror ni att det en version som gjorts om av Seanchan själva eller kommer den att stämma?

Elan Morin Tedronai
(no login)

Bra komentar

January 25 2000, 4:22 PM 

Mat gifter sig men är det Rand som årdnar bröllopet eftersom De nio månarnas dotter vill det och på så vis gör han en tjänst åt Kristalltronen och sätter Seanchan i skuld till honom (med en hel del extra, detta är bara grundiden).

Pyrola
(no login)

Ni kan inte ha mer fel.....

January 25 2000, 4:30 PM 

Det ÄR Mat som skall gifta sig med de nio månarnas dotter, det får han veta i ter'angrealen i Rhuidean, punkt slut. Det är hans öde. Varför skulle han annars springa runt och fråga alla kvinnor han träffar om de är de nio månarnas dotter? Att hon är seanchans kejsarinna/kejsarinnans dotter trodde jag att vi redan hade rett ut.

(no login)

Det kan kanske hänga ihop med...

January 26 2000, 3:52 PM 

... att Högvinges arvinge åkte iväg från första början...

Current Topic - Rand och Senchan  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement