Alla profetior är en enda stor bluff från Aes Sendaierna. Hur? Därför: Det var några Aes Sendaier som skapade Callandor, Det var en aes sendai som sade Rhuidans Profetia, Det var en grupp Aes sendaier som skapade den där ter angeralen som gav Rand hans drakar, det har altid varit en Aes Sendai i närheten när Rand gjorde något som Draken Återfödd. Missade jag något?
I Vindarnas skål drömmer Egwene (s 209) "där en hånleende Nicola vanärade henne inför Salen och Thom Merrilin trädde fram för att avlägga vitnessmål". Det här med Thom kan mycket väl vara att Röda Ajah ställs inför rätta. De stillade ju hans brorson utan att ha fört honom till Tar Valon, vilket jag har för mig är ett brott mot tornets lag. Hoppas de stillar Elaida och hela bunten. Nicola gör det hela lite svårare, men ni kanske har nåt förslag hur man kan få ihop det.
Fast jag kan ha fel också.
Johan (no login)
Ytterligare en teori från min sida.
January 25 2000, 9:38 PM
Du är vitrock...
Snurvel (no login)
väx upp!
January 26 2000, 6:01 PM
när du gjort det (och läst längre än tDR kan du be om ursäkt (hoppas barn under 7 förtår detta meddelande, för jag antar att du e så gammal)
(no login)
Hey!
January 27 2000, 5:25 PM
Jag påstår inte att Rand inte är Draken återfödd! Han är utsedd av skaparen att strida mot skuggan i den sista striden. MEN HANS ÖDE BEHÖVER INTE VARA DET SOM STÅR I PROFETIORNA! Han kan göra vad F**n han vill, han är TA'Veren, han kan inte dö fören hjulet säjer att det är dags. Han skulle kunna starta varje j**la dag med att hoppa från en klippa och överleva. Så varför ska han dö för att rena världen?
Mat Da Gambler (no login)
Untitled
January 27 2000, 7:45 PM
Tre dagar kan göra underverk......ännu trevligare!
Vänligen
S
Josis (no login)
smart
January 31 2000, 12:58 PM
eller inte?
Rand kan aldrig göra vad han vill, hjulet styr honom.
Andra människor kan göra lite mer som dom vill men Rands öde är styrd av väven.
Väven har gett Rand profetiorna för att han och andra inte helt ska vandra i mörker.
Fattat?
(no login)
Nej!
January 31 2000, 8:37 PM
Profetiorna har inget med Ljus-mörker striden! LTT använde ingen profetia och han lyckades, eller hur?