Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Vem faan e eelfin och aelfin?

February 2 2000 at 1:59 PM
Leo Al'Thor  (no login)

-
Jag har bara läst till tornets fall eller rättare sagt befinner mig i mitten och undra vilka dessa figurer är. eller bör jag vänta och se???

Respond to this message   
AuthorReply
Moghedien
(no login)

VAD ÄR aelfinn och eelfinn

February 2 2000, 6:35 PM 

Aelfinn och Eelfinn är två världar, vilka man kan nå genom två (kan vara fler) Ter'angrealer. Eller genom Ghenjins torn...

JimmyMaster
(no login)

uh?

February 2 2000, 6:37 PM 

Ghenjins torn? är det inte dit man kommer eller vad är det...

Snurvel
(no login)

nej!

February 2 2000, 6:49 PM 

det e inte världar utan folken som bebor dem (ormarna och rävarna)

Moghedien
(no login)

Nej!!!!

February 2 2000, 9:16 PM 

När Birgitte berättar om Ghenjis torn för Perrin säger hon: "Det är en port till aelfinns och eelfinns riken." Detta är plural vilket innebär att det är fler än en värld, vilket leder till att den ena världen heter aelfinn och den andra eelfinn. I den ena bor det ormliknande saker, i den andra vargliknande saker.

(no login)

det kan också betyda...

February 2 2000, 9:45 PM 

... att man kommer till det rike/riken som bebos av aelfinnerna och eelfinnerna.

Flink
(no login)

Nej!

February 3 2000, 8:19 AM 

det är som snurvel säger. dom som bor där kallas för aelfinn o eelfinn, deras "rike" kallas *finnland...(detta är 100% sant)

Chiad
(no login)

*finnland? roligt, hörrö...(nt)

February 3 2000, 8:59 AM 

å ja som trodde JAG läst complete stag party en gång för mycket....å just de....bela e skaparen...ojdå...det skulle ju inte stå nått här....så klantigt av mig....=)

Flink
(no login)

Men!

February 3 2000, 11:49 AM 

det kallas så i alla olika sidor som finns...*finnland

Chiad och Mirella
(no login)

ja,ja,ja,ja,ja.....

February 3 2000, 1:24 PM 

men ändå...haka inte upp dig på petitesser! de e min livsuppgift(Chiad's) att göra det!=)

Snurvel
(no login)

grammatik

February 3 2000, 7:14 PM 

"Det är en port till aelfinns och eelfinns riken."

Var i denna mening finns det nåt som säger att namnet på rikena skulle vara desamma som på de folk som bebor dem?
Kallar du Tyskland för tyskar och Storbrittanien för engelsmän??
Det finns heller inget som säger att dessa riken inte skulle ligga i samma värld, för nog ligger (t.ex.) Strobrittanien och Tyskland i samma värld (trots att de kan kallas tyskarnas och engelsmännens riken)?

Snurvel
(no login)

tack

February 3 2000, 7:42 PM 

ovant att nån håller med mig, efter mina argument bryukar det bara bli tystnad...
tack1

Adara
(no login)

petitesser!

February 3 2000, 8:15 PM 

hehe. i svenska ska det inte stå Chiad's det ska vara chiads. eat shit Astrid 8min otrooligt korkade lärare), jag läs mig faktiskt på lektionerna!

Moghedien
(no login)

Är du helt tossig eller...

February 3 2000, 8:45 PM 

...inte?

Jag kallar inte tyskland för tyskar eller England för engelsmän. Aldrig påstått! Tyskarnas rike = Tyskland, Engelsmännens rike = England. Aelfinns rike = Aelfinn, och Eelfinns rike = Eelfinn!

Därmed skulle jag kunna hålla med om att de befinner sig i samma värld, fast med ett stort avstånd emellan. Typ som Seanchan och "randland".
Men likväl skilda åt!

Snurvel
(no login)

men det e ju fel!!!

February 3 2000, 9:51 PM 

det heter *finnland.
precis som tyskar bor i tyskland bor *finnsen i *finnland, ok?

bra att du insåg sanningen om ena saken iaf

Chiad
(no login)

men,men,men...

February 4 2000, 8:11 AM 

....skvurk! (en hälsning till en icke rätttroende poolare...(läser en jävla bok som heter i morgon när kriget kommer!!! va e de för en titel???)hej lotta-fia!(he,he...=) )) tracka inte ner på min utmärkta staving!! såååå många fel gör ja inte...=)typ...ungefär....asså...lixsom...=) men ändå...=) nu börjar CHIADS(!!!) skola så nu måste ja sticka dit å plåga mig me matte....=(

Moghedien
(no login)

Öh, inte för att jag fattar ett jota...

February 4 2000, 9:08 AM 

...om det du skrev, förrutom att du läser boken: "Imorgon när kriget kom".
Jag vill bara säga att den är skitbra!

(no login)

Håller med!!!

February 6 2000, 9:25 PM 

den är as bra... alla borde läsa dom böckerna av John Marsden
Bara läs på!!!

Current Topic - Vem faan e eelfin och aelfin?  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement