1) Finns det fler ta'veren i världen förutom Rand & C.o? Det borde finnas några fler, eller hur?
2) Vilken är Perrins och Rands "Rang" bland vargarna? Alla vargar känner till honom, men alla behandlar honom som alla andra vargar när dom träffs. Rand respekterar dom, men varför? Respekterar dom honom för att han är Draken Återfödd eller för att han dödade några trollochker i "Valeres Horn"?
3) Bryter jag mot någon lag om jag använder Strilles kapitell-sammanfattning med namn och källa?
...
1) Väven skapar Ta'veren för att rätta till något som kommit fel eller "drivit" för långt bort. Eftersom väven är så otroligt stor, så finns det säkert fler ta'veren...
2) Vargarna ser Perrin som en oerfaren ung varg. Det framgår flertalet gånger när han är i "vargdrömmen". Vargarna känner till Rand och hans kamp mot mörkret. Eftersom dom vet vem han är, draken återfödd, så respekterar de honom. En varg gör vad som heslt för att bekämpa mörkret, tio vargar skulle lätt dö för att döda en mydraal, därför hjälper de också Rand...
3) Vet ej, fråga Strille, tycker jag...
Johan (no login)
Svar på 3:an
February 10 2000, 9:36 AM
Eftersom Rhuarc så fint svarade på fråga 1 och 2, nöjer jag mig med trean.
Svaret är nej. Om du inte får hans skriftliga tillstånd får du bara ta korta citat. Du får däremot skriva om med egna ord, men inte kopiera. Förbjudet enligt upphovsrättslagstiftningen.
(no login)
Tillägg på tvåan.
February 10 2000, 9:13 PM
De kallar Rand för Shadowkiller... Undrar varför...