Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

En mystisk företeelse?

February 13 2000 at 10:59 AM
  (no login)

-
Jag hade för mig att den Svarte bara kunde återuppliva personer som inte hade blivit nerskjutna med lanseld.Så hur kan då Ishamael forfarande leva(det måste ju vara han som är Moridin)och vad är en Saa egentligen, det stod någpt om att man fick en sån om man hade öppnat sig för den "Sanna Kraften", alltså den som den Svarte genererar?

Bladenuss leaves with a vertical slash in thin air

Respond to this message   
AuthorReply
Ishamael
(no login)

Ishamael

February 13 2000, 12:22 PM 

han blev inte dödad med lanseld...rand körde ett svärd igenom hans bröst...(läs tears klippa)

Saa är svarta fläckar man ser framför ögoen när man använder "sanna kraften"...den kommer direkt från Den svarte och kan inte kännas av Aes Sedaier eller Ashamaner...

Rhuarc
(no login)

"the true power"

February 13 2000, 3:59 PM 

är egentligen "the one power" men "the great lord of the dark" har "filtrerat den på något sätt. Saa kan ävne ses av andra som oljefläcker på ögonen.

(no login)

Kan det i så fall vara så att....

February 14 2000, 2:22 PM 

...smittan är "True power". Dvs det är genom smittan som man kan använda "True Power". Istället för att sträcka sig efter Saidin så koncentrar man sig på smittan. Med tanke på de "oljiga fläckarna" och att smittan är en oljig hinna.

Föresten finns det någon kvinnlig förlorad som använder "True power" jag vet bara att Ishmael använde den.

Current Topic - En mystisk företeelse?  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement