av en krona av svärd, det kan man väl skriva nu utan nåt eng tecken? jaja
Rand jagar ju Sammael i Shadar logoth...Rand skjuter Sammael i Shadar Logoth med Lanseld...men jag tror inte att Rand dödar Sammael.
Här kommer varför.
Varför flydde Sammael dit? jo han är safe där.
Jag tror att han är en del av mashadar. Det betyder att han inte dog, man kan inte döda Mashadar med kraften. Det betyder att Sammael kunde ta sig ut till åtminstone trollockskrigen, Ishy måste ha haft hjälp. Nu kommer jag att bli idiot förklarad men förklara då varför det inte jkan vara så.
..kan väll vänta i en vecka så jag hinner läsa klart boken!!!!!
Snälla.....
(no login)
Nej
March 30 2000, 5:18 PM
Mashadar har inget med den svarte att göra, det kommer från ondskan som förgörde Shadar Logoth(har glömt vad staden hette, alidor någonting tror jag) i sin kamp mot ondskan blev dom onmdare än ondskan med en annan ondska
Julle (no login)
Så här är det....kanske...(eng..lite iallafall..tror jag)
March 30 2000, 5:25 PM
Sammael flydde till Shadar Logoth därför att han lättare kunde slåss med Rand där...han är inte en del av Mashadar för det kan man inte vara...Antagligen så dog Sammael eller så hjälpte "Vandraren"...(om han nu heter så på svenska) honom att fly därifrån med hjälp av TP...(true power)...
Vandraren är nämligen Moridin...och eftersom Moridin är helt tokig i TP så känner inte Rand att Sammael flyr genom en gateway...
fast det är bara en tokig teori...personligen tror jag Sammael dog..
(no login)
Snälla du...
March 30 2000, 8:27 PM
tar det en vecka att läsa ut DEN boken? Nu får du väl allt ge dig!
(no login)
Hallå, är man besatt av SoDÅ....
March 30 2000, 8:44 PM
Är man besatt så läser man som en idiot!!
Man skolkar t.o.m. från skolan för att få läsa den och ligger uppe till 3:00 ibland även till 4:00 och läser. Då blir man med GOD marginal klar på en vecka, tro mig. Har 5 dgr kvar på mig att bli klar...
(no login)
hmmmm....
March 30 2000, 8:54 PM
...du verkar inte ricktigt förstå dethär med Mashadar va? Mashadar har inget med DO eller Forsaken att göra, inse!!!!
(no login)
håller helt med Julle!
March 30 2000, 8:56 PM
Om Samael mot förmodan inte dog (vilket jag absolut tror att han gjorde) måste Moridin eller någon anna som får använda TP hjälpt honom! Vilket jag tror är högst otroligt, med tanke på att inga Forsaken tycker om varan och Moridin är ju galen...
Josis (no login)
JO
March 31 2000, 8:03 AM
det är det den har. Jag tror att antingen Sammael eller Ishy skapade den med TP! Den blev då en del av nån av dom
Josis (no login)
2 dar (nt)
March 31 2000, 8:03 AM
Josis (no login)
Försvarets mästare
March 31 2000, 8:09 AM
Sammael är en mästare på försvaroch han skulle inte fly till ett ställe som han inte var väl förtrogen med. Han måste vara försiktig i Alidor och det skulle han inte kunna vara om han inte var väl förtrogen med stan. Han har nånting att göra med Mashadar, jag lovar.
Josis (no login)
JO
March 31 2000, 8:13 AM
den har visst nåt med den svarte att göra! Han har minst ett finger med i allting som är ont i Randland, det vet jag och ni med. Dom vet inte vad Mashadar är för nåt inte heller vem som skapade den.
Josis (no login)
Moridin
March 31 2000, 8:43 AM
skulle nog inte hjälpa honom där har ni nog rätt
Julle (no login)
Inte en chans!
March 31 2000, 5:17 PM
antagligen så planerade han att låssas dö eller så fick han panik...Han har INGET med Mashadar att göra
Rhuarc (no login)
And there was much rejoice!!!!
March 31 2000, 8:56 PM
Julle har helt rätt. Samael flydde antagligen till Shadar logoth för att kunna villa bort Rand i denna stora ruin...
(no login)
NEJ
March 31 2000, 9:01 PM
Mashadar och all ondska i Shadar Logoth är separat från den svarte, den hatar den svarta lika mycke om inte mer, eftersom den blev ond i kampen mot den svarte
(no login)
Exakt (nt)
March 31 2000, 9:04 PM
Rhuarc (no login)
JA!!!! (nt)
April 1 2000, 8:19 AM
Rhuarc (no login)
Va!!!
April 1 2000, 8:20 AM
Har du överhuvudtaget läst böckerna!! Idiot, jag föreslår at du gör der snartast!
vara ond, göra onda gärningar, men mot onsdskan, det står ju i böckerna att dom andra fruktade alidors trupper lika mycket som trollockernas
deras strisrop var ungefär ljuset seger är allt
(no login)
Japp... [ENG]
April 2 2000, 10:01 PM
Illlian föll ju nästan alldeles för enkerlt, det känndes nästan som om det hela var arrangerat från Sammaels sida.
Sammaels motiv kna man dock undra över. Antingen så försökte han på allvar döda Rand, eller så fejkade han sin egen död. Sedan är frågan om Moridin var en del av denna plan, eller om han var där utan att Sammael visste om det.
Och vade hade Moridin för motiv?
Shriver (no login)
Untitled
April 2 2000, 10:28 PM
Jag betvivlar att Moridin var med i planen han var nog bara där för att hålla koll på läget han är ju tydligt utsänd av den svarte för att checka på dom förlorade,han var kanske där för att grusa lite i sammels planer han hade ju spionerat på greanedal och sammel tidigare,och vad förlorar han på sammel skulle dö eller misslyckas?
(no login)
...dålig på att komma på titlar..
April 3 2000, 10:53 PM
Frågan är om han var där av en slump eller inte... troligtvis inte men. Men det skulle gröa saker mycket mer nresanta.
Josis (no login)
lägg dig och läs dom!
April 7 2000, 11:16 AM
Varför skulle annars ishy (moridin) tvinga in Sammael i mashadar när han redan var nea'blis? svårt eller? Ishy eller sammael har skapat den!!!!!!!!!