Det kan ha att göra med att eftersom mats medaljong och en gholam är ganska lika så kanske det sker en slags magnetisk reaktion, kanske inte magnetisk men nåt liknande i alla fall.
Julle (no login)
precis!..
April 2 2000, 12:53 PM
eftersom båda stöter bort kraften så gillar dom inte varandra...precis som magneter..fast då borde nog mats medaljong tagit skada oxå..och det gjorde den inte...inte synligt iallafall
(no login)
Gholamen känsligare
April 2 2000, 1:16 PM
än mats medaljong helt enkelt
Julle (no login)
skummt ändå..nått sorts märke borde det ändå blivit..(nt)
April 2 2000, 8:04 PM
(no login)
hmm
April 2 2000, 9:33 PM
Det borde ju betuda att två Gholams skulle döda varanda enbart genom att beröra varandra?
Det skulle lika gärna vara så att the OP eller TP har använts för att skappa Gholamen, eller att det kanske finns någon väv i Gholamen, som gör att Kraften glider av den, och att det är detta som medaljongen reagerar på.
Shriver (no login)
Vem...
April 2 2000, 10:15 PM
var det som släppte ut den ur stasilådan?
är det bara den som är ute?
om den manliga verkar jaga kvinnor som kan leda kan det då vara så att kvinnorna jagar männen?
?
(no login)
Nej inte jagar den...
April 2 2000, 10:57 PM
Jag misstänker att det var Moridin som släppte ut den, men vem vet. Det kan ju ha varit vilken mörkervän som helst egentligen. Men dess order var väll att förhindra att de fick tag i the Bowl of Winds, samt att Harrid Fel inte skulle berätta vad det nu var han fått reda på.
Thalantyr (no login)
Knappast vilken mörkvän som helst.... (nt)
April 2 2000, 11:06 PM
(no login)
joooo...
April 3 2000, 12:16 AM
Det rä ju möjligt att man måste använda Op för att öppna en Stasisbox, men annars skulle ju vem som helst kunna öppna den och förmedla order från någon Forsaken eller dylikt.
Om jag inte misstar mig så kännde sig någon Forsaken rätt olustig i smaband med att det pratades om Gholam.
M'Hael (no login)
skapade [ENG... kanske]
April 3 2000, 6:15 PM
Gholam är ju skapade av the forsaken. De kan inte heller angripas av the OP. De fungerar typ på sammma sätt som Mat's medaljong. Det skulle kunna vara så att "skydet" runt Mat's medaljong och runt gholamen "tar ut varandra" och sen skadar varandra
1
(no login)
Sammael var det väll? (nt)
April 3 2000, 7:22 PM
(no login)
Untitled
April 3 2000, 10:42 PM
Det såtr aldrig vem som släppte ut Gho'lam och inte heller vem som gave de3n order, om jag minns rätt.
(no login)
Njae...
April 3 2000, 10:42 PM
Det såtr aldrig vem som släppte ut Gho'lam och inte heller vem som gave de3n order, om jag minns rätt.
Fragel (no login)
Men det var ju sammel som hade hittat stasilådan!
April 3 2000, 11:10 PM
fef
(no login)
kommer inte ihåg...
April 4 2000, 9:39 AM
...det var så länge sedan jag lsäte A Crown of Swords. Har för mig att Sammale hittade en del *'angreal, men inte om det var i en Stasisbox. Inte heller säkert att det var samma stasisbox. Men minnet rä dunkelt, kanske någon annan kommer ihåg allt bättre. Borde ta och läsa om böckerna igen.
(no login)
Beskrivning
April 7 2000, 3:59 PM
Vad är det som händer när Mat slåss mot gholamen?
Det var ett tag sen jag läste "A crown of swords" så jag kommer inte riktigt ihåg vad som hände.
Snurvel (no login)
det kanske det blev, men så litet att det är i stort sett osynligt (nt)
April 8 2000, 6:08 PM
Snurvel (no login)
och vad säger att det bara hittats en stasi-box?
April 8 2000, 6:12 PM
det kan ju vara fler än sammael som hittat en.
eller så har gholamen överlevt utan att ligga i en stasi-box, fast det kanske står att den har legat i en (minns inte)
(no login)
Den låg i en stasi-box
April 10 2000, 12:52 PM
Gholamen kommer ihåg att det war ett stort krig med kraftiga vapen, och sen att den helt plötsligt befann sig på en annan plats (världsfallet ändrade ju landet lite grann).
(no login)
LITE????!!!!(nt)
April 10 2000, 1:18 PM
f
Någon helt annan (no login)
Sammael
May 6 2000, 9:12 PM
Stog det inte någonstans att Sammael sade till Carridin att han skulle skicka någon för att ta hand om Mat eller Aes Sedaierna. Har ett vagt minne av det...
Gholam verkar ju vara den troligaste kandidaten till den platsen.