Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Frågor....

April 26 2000 at 9:47 PM
Moghedien  (no login)

-
Jag läste några meddelanden längre ned om Carridin och en man klädd i trasor och som hade två knivar. Jag har läst om det men jag fick då några frågor angående detta.
1. Vart någonstans står det att det är utanför Carridins palats, står det inte: "Det tillhörde en guldsmed...". Så vitt jag vet är inte Carridin en guldsmed.
2. I den svenska översättningen (vet ej hur det är i den engelska..) möter man även på ett dilemma. "...sedan skulle han se om han kunde hitta Carridins söta lilla mörderska igen."
Detta kan tolkas på åtminstone två sätt. Antingen har hon mördat Carridin eller så är det den där illuminatören som Mat såg, hon var ju en mördare. (I den sista tolkning är hon alltså en mördare på uppdrag av Carridin.)
3. Vidare så tror jag inte alls på att det är Moridin. Har han två knivar som han burit i 30 år?
Vad är det han kommer ihåg, och varför har han inte så mycket tid kvar?

Sedan vill jag även upplysa er om att jag vill ha en ny omgång av frågesporten!!!

Moghedien

Respond to this message   
AuthorReply
Julle
(no login)

Den söta mörderskan

April 27 2000, 11:40 AM 

det är samma tjej som försökte döda Mat och Rand i första boken medans dom flyr till Caemlyn..Hon är en proffesionell lönnmördeska

Elandrian
(no login)

Mörderskan

April 27 2000, 8:12 PM 

Eftersom hon inte har mördat Carridin och eftersom hon är inne och pratade med honom i platset, så måste hon vara lönnmördre ÅT Carridin. Ellerhur?

Mattias
(no login)

ok... fel av mig. ber om ursäkt... :-(

April 27 2000, 8:55 PM 

om det där om att Carridin var mördad,
men frågan om vem som var utanför palatset återstår ju.

En annan fråga : Vad menas med det engelska ordet "fancloth"?

Med Vänlig Hälsning
/Mattias

Chiad
(no login)

inte nödnändigt vis...

April 28 2000, 2:06 PM 

... hon försökte ju döda rand och mat innan carridin visste att dom fanns...hon har nog bara fått i uppdrag av DO att döda dem... att han(carridin) kom med i döda rand:andet var för at han skulle gjort det på tomans huvud...har jag rätt eller har jag rätt? =)

Snurvel
(no login)

fancloath

April 28 2000, 4:52 PM 

det är det tyget som väktarnas mantlar görs av.
under aol var det ett mycket modé-riktigt klädesplagg som under kriget användes som kamoflague kläder (vilket det ju också gör idag)

Moghedien
(no login)

Alltså:

May 3 2000, 10:19 AM 

Jag visste också om att det var hon som hade attackerat Mat och Rand, och det var faktiskt inte det jag ville ha svar på. Utan vad jag ville veta var om min eller (kommer ej ihåg namnet)s tolkning av texten var rätt.
Men vi kan alltså enas om att hon INTE har mördat Carridin, utan är en mördare på uppdrag av Carridin. (Hon kan även vara på uppdrag av DO, men det har inget att göra med det här ordklyveriet).

En ny omgång av FRÅGESPORTEN!!!!!!!!1

/Moghedien

aFFi
(no login)

jag vet vem tras gubben är :)

May 3 2000, 4:33 PM 

Enkelt.... alla vet väl att det är jain Farstrider
(jan Långben:) ´(kan inte komma ihåg det svenska namnet ...)
ishmael mötte honom någonstans och jain kaxade väl för mycket för Ishmael gjorde något med honom som fick honom att glömma sitt tidigare liv.

Jag och många andra tror detta eftersom Ishmael nämner Jain i nån mening och berättar att han krossat mäktigare män än Rand

Current Topic - Frågor....  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement