I PoD så går Sheriam in i ett tält, och hon upptäcker då att hon inte är ensam men innan hon hinner göra något så kastas hon omkull, och jag undrar: Vem är det i tältet???
Jag kommer inte ihåg just detta men det är väl fult möjligt att hon inte känner personen ifråga och därför helt naturligt undrar vem det är.
aFFi (no login)
Snarare en mörkvänn!? (eng)
May 3 2000, 4:37 PM
Det borde vara rätt så logiskt eftersom
i PoD så dödar Halima alla Egwenes maids (ursäkta Svengelskan)
utom sheriams .... kanske för att Chesa ger rapporter till Sheriam och Sheriam vidare befodrar det till Halima eller nån annan Förlorad?
har jag rätt ??
(no login)
Kan ha(ENG)
May 3 2000, 5:14 PM
Om jag inte minns fel, som jag glömde i förra meddelandet, så svarar Sheriam på en massa frågor men betyder det då att Sheriam är en mörkvän?
Det skulle i sånna fall förklara hur hon visste att man kunde "tvinga" någon att bli mörkvän (13 myrddraler, 13 svarta systrar).
(no login)
förmodligen inte (eng)
May 3 2000, 6:19 PM
Om hon var mörkvänn så skulle dom ju inte behöve tvinga ur det ur henna, bara fråga och hota lite
(no login)
Så här(ENG)
May 3 2000, 8:51 PM
Sheriam går in i sitt tält och upptäcker att hon inte är ensam, men innan hon hinner göra något så kastas hon omkull. Sen blir hon utfrågad, och hon svarar på frågorna.
Det där med att tvinga var att, man kan ju göra någon till en mörkvän genom att samla 13 myrddraaler och 13 svarta Aes Sedaier och sen kan dom leda genom myrddraalerna eller nåt sånt och då "blir" man mörkvän
aFFi (no login)
jag menade iten att hon var en mörkvän!
May 6 2000, 11:46 PM
men det är högst troligt att det inte är Siun, Bryne eller nån annan för hon är faktiskt stark i kraften. Det förutsätter att det e nån som har kontroll över henne ... Halima/Balthamel skulle enkelt kunna göra det med hjälp av lite Compulsion.