Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Varning! Korrekturläsning!

May 9 2000 at 7:41 PM
  (no login)

-

Japp.. Nu tänker jag plåga alla med att anmärka på små trevliga saker i WoT.
Jag har nyligen läst om de svenska böckerna, och funnit några saker jag finner upprörande...
T ex... på sidan 218 i Tomans Huvud (bok 4) står det "Egwene al'Maere" och "Egwene al'Maera". Jag liksom bara undrar... om de inte blandat ihop lite namn där.
Och... I slutet av Tears Klippa använder Egwene Luft i tel'aran'rhiod, men i drömvärlden går det väl bara att använda Ande, eller är jag helt ute och cyklar?

Respond to this message   
AuthorReply
Thalantyr
(no login)

Hört talas om tryckfel? (nt)

May 9 2000, 10:01 PM 

(no login)

Lord Lus...

May 9 2000, 10:43 PM 

hehe, jag och vännerna (Chiad, Adara m fl) har länge gått på Gallerian och skämtat över Valeres horn, för i den s.k. profetian som stod i blod på väggen i Fal Dara då Padan Fain flytt därifrån att "Lord Lus vandrar i Dhoomsbergen" (el dyl)... skratt

Thomas
(no login)

Rättning!

May 10 2000, 6:40 PM 

Man kan använda alla delarna i kraften i drömvärlden, det är när man sover "på riktigt" som man bara kan änvända ande.

(no login)

Javisst

May 11 2000, 6:02 AM 

Javisst, men det borde nog bero på översättaren...

Julle
(no login)

Drömvärlden..

May 12 2000, 2:00 PM 

Jag har för mig att man bara kan använda Ande men man kan få folk att "tro" att man använder nått annat...

Snurvel
(no login)

man kan använda allt

May 13 2000, 10:24 PM 

när man sover kan man bara använda ande,i det universum ens kropp befinner sig i!
men t'a'r är ett annat universum och där kan man alltså använda alla fem krafterna, men oftast e det som alla vet bättre att använda sig av sina drömmar-färdigheter

Current Topic - Varning! Korrekturläsning!  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement