Att läsa en Engelska bok och skriva en recension... alla i klassen fick välja mellan
såna tråkiga korta böcker... jag sade direkt JAG HAR EN BOK JAG KAN LÄSA och nu har jag gjort det. läste om ACoS... gjoder en recension på 9 fullpackade sidor... snacka om MVG.
...bakgrundshistoria på tretusen år var såklart med?
Vad spelar det för roll hur många sidor det är på? Jag skrev en på TVÅ sidor - och dessutom om alla åtta böckerna - och fick MVG. Spelar kvitta.
MVG (no login)
Du fick nog MVG för att du....
May 11 2000, 2:06 PM
.... LYCKADES skriva bara TVÅ sidor om de åtta böckerna. Vilket iofs är en bedrift i sig.
affi (no login)
Det var en bedrift :)
May 11 2000, 3:40 PM
Och du har rätt... nästan.
en sida om ACoS och nån sida om RJ tre sidor om karaktärer + annat smått och gått+ karta på världen, etc... 6 sidor bara text 4 sidor med bilder
anders (no login)
det spelar ju ingen roll hur mycket man skriver
May 11 2000, 4:41 PM
När ska folk lära sig att det är innehållet och inte mängden som är viktigt???
Rhuarc (no login)
Om jag skulle...
May 11 2000, 7:14 PM
...vara dum nog att någån gång (och dum nog e jag antagligen) skulle sätta mig ner och skriva en uppsatts om hel WoT skulle den nog utan problem kunna bli på 20 sidor+ det finns ju tonvis av karaktärer, platser, händelser och teorier...
Undra om Lena skulle bli impad?????
Affi (no login)
han hade tyckt du var störd (nt) (hoppas du menar en lärare)
May 11 2000, 8:38 PM
.
Affi (no login)
Kvalitet är viktigt men min innehäll kvantitet osså (nt)
May 11 2000, 8:38 PM
,
Affi (no login)
Ska bara tack Strille
May 11 2000, 8:40 PM
för att jag andvände saker från hans sida för arbetet ... TACK!
du säkrade mitt MVG i Engelska
Snurvel (no login)
hur många han som heter Lena känner du? (inte nt)
May 13 2000, 10:14 PM
men som svar till rhuarc, när jag gjorde mitt arbete om marxismen (4 sidor, inga bilder) så tog hon med det till en annan klass (på tumba tror jag) och visade upp det ("så här gör man").
Så jag tror inte hon gillar alltför färgglada arbeten.
Snurvel (no login)
NEJ!
May 13 2000, 10:19 PM
som exempel:
vår klasskamrat rhuarc skriver ett arbete på 3-5 (minns inte) sidor, och scorar ett VG+.
vår andra klasskamrat med det långa håret skriver exakt samma sak på mindre en ett papper, och får samma betyg.
Det står (och sägs) ofta uttryckligen att arbeten ska bedömas efter innehåll, ju kortare och koncisare desto bättre kommer kontentan fram =bättre betyg
Snurvel (285 p då han gick ut 9an)
aFFi (no login)
Snurvel pluggis:)!!!! )nt(
May 13 2000, 11:42 PM
*skämt*
Snurvel (no login)
ööhm, fråga nån som känner mig hur ofta jag gör läxor (bör bli ½timme i veckan eller nåt) (nt)