Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Rand skulle ju bara rädda livet på mat en gång!!!

May 11 2000 at 9:14 PM
Lan  (no login)

-
När mat är i tre angriallen i ruhidan så säger som att han ska dö och återupstå igen. men rand har ju räddat livet på mat 3 gånger hitlis första är mat hänger i trädet andra när mat blir atakerad av en av skuggans hunder kommer inte på vad dom heter. då får ju mat salv från den på handen men rand använder lanseld så att tid dras rill baka på samma sätt gör han ju i ceamyln.

Respond to this message   
AuthorReply
Rhuarc
(no login)

nej!!!!!

May 12 2000, 10:25 AM 

Jag tror att det är såhär...
Antingen dog Mat när han blev hängd i trädet och återuppstod. Annars har han alldrig dött, även om Mat dog både i Camelyn i Aiel Waste så har ju det alldrig hänt, eftersom Rand ändrade tiden....

Julle
(no login)

Han dog aldrig i trädet!!!

May 12 2000, 1:55 PM 

Han vart upphängd där av *finnarna och sen så kom rand o räddade honom innan han dog helt..rand skulle inte kunnat återuppliva Mat om han vore död..

Personligen tror jag att när Mat är död o Caemlyn så är det profetian som går i uppfyllelse..

Josis
(no login)

Skugghundarna

May 12 2000, 3:12 PM 

skulle han ha dött av efter ett tag men han gjorde ju inte det...

(no login)

Han blev ju helad av Moiraine (nt)

May 12 2000, 6:21 PM 

(no login)

Varning! Korrekturläsning igen!

May 12 2000, 8:09 PM 

Ååååh... Förlåt, förlåt, förlåt, men jag KAN bara inte sitta overksam när jag läser någonting såhär.
FINNS någonting som heter STOR BOKSTAV efter punkt.

tre angriallen = ter'angreal
ruhidan = Rhuidean
återupstå = återuppstå
hitlis = hittills
atakerad = attackerad
hunder = hundar
salv = saliv
rill baka = tillbaka
ceamlyn = Caemlyn

Jag är hemsk, jag vet, men jag kan bara inte hjälpa det...

(no login)

*flinar* ska vi gifta oss, Mierin? (nt)

May 12 2000, 11:09 PM 

Thalantyr
(no login)

Mind the health of our pope... (nt)

May 13 2000, 12:06 AM 

Snurvel
(no login)

Alltså:

May 13 2000, 9:58 PM 

Mat har död och levt en gång hittils:
I Caemlyn, efter Rands feta balefire på rhavin, det var nämligen enda gången han verkligen var död!
de andra två, skugghundarna (svenska låter larvigt med wot-översättning) och trädet räknas inte, för han var aldrig riktigt död (om ni vill att jag ska förklara vad det innebär att vara död så säg till, enligt definitionen var han inte död i trädet)!

Snurvel
(no login)

tja

May 13 2000, 10:07 PM 

jag irriterar mig också på stavfel, men stor bokstav efter punkt på internet, aldrig!
och sen är detta wot, så ni andra borde krydda med mer förkortningar i ert språk.

Mat
(no login)

Untitled

May 14 2000, 9:37 AM 

Snurvel! akta dej för effektivt språkbruk,du kan bli tagen för både det ena och det andra

(no login)

*flinar* Åh, gärna för mig! *nt*

May 14 2000, 12:22 PM 

Snurvel
(no login)

ok, jag ska akta mig (nt)

May 14 2000, 8:47 PM 

Mat
(no login)

särskilt ironi,när det är någonting som dom flesta lever ett helt liv med total avsaknad av *NT*

May 15 2000, 9:51 AM 

Gunnar
(no login)

Enligt Armén...

May 15 2000, 6:24 PM 

... så är definitionen död när huvudet är skiljt från kroppen. Annars får inte en icke sjukvårdsutbildad soldat, lägst plutonsjukvårdare har jag för mig, dödsförklara en person. I Caemlyn var Rand och gänget i krig, som en väpnad motståndsrörelse, Rand har aldrig fått någon sjukvårdsutbildning, alltså kunde han inte dödsförklara Mat och de andra utan de räknades fortfarande som levande.

Thalantyr
(no login)

Stackare... (nt)

May 15 2000, 7:11 PM 

(no login)

Untitled

May 16 2000, 1:01 AM 

Please var ironisk, anars är du nog en sjuk liten skit.

Mat
(no login)

spara sympatin,det finns dom som behöver den mer *NT*

May 16 2000, 12:12 PM 

Gunnar
(no login)

Ironi?

May 16 2000, 8:39 PM 

Jo, lite ironisk var jag. Dock är det sanning allt jag skrev tidigare, det är själupplevt med en lyckligtvis huvudlös halmdocka som var tvungen att begravas mitt i sommaren. Det jag ville påpeka var att Mat visst kunde varit död när han hängde i trädet men den hjärt-lung-räddning som Rand gav honom fick igång honom igen.

aFFi
(no login)

Eller så...

May 17 2000, 9:37 PM 

lyckades rand till slut att bringa tillbaka en död till dom levandes skarar...
Nynaeve kunde ju hela "utbrännignar" så varför skulle inte DRAKEN ÅTERFÖDD klara mindre..
ioförsig så säger rand i nåt kapitel att han har mindre förmåga att hela än Dashiva/Aginor

men det kunde varit där han var död och levde igen..
Det i Caemelyn hände ju aldrig... MAT DOG INTE I CAEMELYN!!!!!!!!!!!! (det är det "ingen" fattar)

Allt inom rands Lanseld radie har aldrig hänt så allså var mat alldrig död....

Han kanske inte dog i trädet heller ?
Och vad hände i slutet av En krona av svärd::
HAN FICK EN VÄGG ÖVER SIG!!!

Så ingen kan säga om han redan har varit död eller hur?!

Current Topic - Rand skulle ju bara rädda livet på mat en gång!!!  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement