Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Fundering

May 24 2000 at 8:12 PM
Gunnar  (no login)

-
Vad skulle hända om det föddes en androgyn (tvekönad) som kunde leda? Skulle den då kunna leda både Saidin och Saidar? Skulle man kunna fixa det med hormonbehandling? Jepp jag vet fantasy, men ändå lite tankelek får man väll hålla på med

Respond to this message   
AuthorReply
MaX TraX
(no login)

om...

May 24 2000, 9:26 PM 

Lika stark i kraften som Nynaeve och samtidigt lika stark som Rand...dubbel styrka!

Siri
(no login)

Intressant tanke....

May 24 2000, 10:29 PM 

...undrar om man skulle kunna länka med sig själv då? Aran´gar är väl det närmaste exemplet vi kommer på tvekönad person i WOT, men hon kan ju bara leda Saidin. Och kanske The True Power. Vet någon om the True Power går att länka med the One Power?

Thalantyr
(no login)

Onekligen en intressant tanke...

May 25 2000, 8:36 AM 

...men skulle denna "varelse" kanalisera både saidar och sadin samtidigt? Tänk vilken syn och hörsel de skulle få! Vem vet, det kanske är ett omen som säger att Perrin är just en sådan...

Josis
(no login)

fatta!

May 25 2000, 1:35 PM 

smart gjort, det vore ju häftigt! Det drar ju in på varför bara kvinnor kan leda saidar osv.

Rhuarc
(no login)

nej det gåt inte (nt)

May 25 2000, 6:30 PM 

Thomas
(no login)

Trallala

May 25 2000, 6:53 PM 

Nu tror jag ju så här att det spelar ingen roll vad man har för kromosomer i kroppen utan det handlar om vad man har för själ, kvinnlig eller manlig själ, och det tror jag inte det går att ändra på. För det vore som om Aran'gar skulle kunna leda saidar bara för att han (han är en han egentligen, om man vill tänka på det rent psykiskt) har en kvinnas kropp.

Josis
(no login)

drar han saidin? trodde det var op (nt)

May 26 2000, 11:23 AM 

zvch

rhuarc
(no login)

OP=one power, TP=true power....

May 26 2000, 7:19 PM 

....jag antar att du menade TP, men alla som kan dra in TP kan dra in OP.....

Snurvel
(no login)

rätt sagt! (nt)

May 27 2000, 9:38 PM 

Current Topic - Fundering  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement