Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Rollspel

May 29 2000 at 9:27 PM
  (no login)

-
Jag skrev för länge sedan ett meddelande om vilka som skulle vara intresserade av ett rollspel i "randland". Började sen göra ett, fick virus och orkade inte göra om allt.
Så nu frågar jag igen: Ska jag göra ett rollspel, som då förmodligen kommer komma i slutet av sommaren, eller är det ingen som är intresserad?

Respond to this message   
AuthorReply

(no login)

Untitled

May 29 2000, 10:29 PM 

Jadå, jag är intresserad.

Tamrin
(no login)

yes... intresserad [nt]

May 30 2000, 8:30 AM 

Chiad
(no login)

jätteintresserad!! (nt)

May 30 2000, 9:33 AM 

Thalantyr
(no login)

Kan väl vara intressant...

May 30 2000, 10:44 AM 

...men om jag vore du så skulle jag använda ett redan befintligt spelsystem, istället för att skapa ett nytt. Använd DoD 5.0 - det är smidigt och enkelt...

(no login)

intresserad

May 30 2000, 12:47 PM 

om det blir något

(no login)

Systemet

May 30 2000, 2:11 PM 

Det jag använde var det system som användes i 2300AD, Ars Magica, Cyberpunk mfl. Det är ett väldigt simpelt och lätt system, och sen skapade jag ett eget stridssystem som var en blandning av olika system.

Rhuarc
(no login)

Jag har...

May 30 2000, 6:40 PM 

...spelat rollspel sen två:an, dvs ca 7 år, och på den tiden har jag testat ett par system...
DoD 5 suger fett! Hellt värdelöst, 4:an var episkt, bra, och framför allt klassiskt. Om man bar aär ute efter enkelhet är tex DoD 1, 2 eller Sagan om Ringen bra. Det absolut bästa är dock Eon. Allt är bra särsklitt strids systemet som är väldigt flexibelt och verklighets troget. Att göra ett hellt eget system är väldigt jobbigt... Jag gjorde ett till Belgarion världen, men magin blev för bra.

Mitt tipps är att du använder Eon som grund och bygger upp ett nytt magi system.

(no login)

Tyvärr!

May 30 2000, 7:06 PM 

Jag har tyvärr aldrig spelat Eon så jag har ingen aning om hur reglerna är i det. Jag ska inte göra ett helt nytt system utan det bygger på några olika som jag har slagit samman.

Anonymous
(no login)

Jag föreslog bara DoD p.g.a. simpelheten - fast det är klart... ordet simpel går ej ihop bra med W

May 30 2000, 9:38 PM 

Current Topic - Rollspel  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement