Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Omslag på VS...

June 14 2000 at 2:07 PM
Thalantyr  (no login)

-
Nån som vet vilka figurerna på bilden föreställer? Längst ner är självklart Rand; ovanför bör vara Sammael, men kvinnan överst?

Förmodligen Elayne eller ngn. spjutjungfru, men Elayne har inte så kort hår och varför skulle en spjutjungfru (det kan inte va Aviendha) vara med där?

Så det är väl antagligen Elayne, och ännu en miss av illustratörerna... suck

http://home.swipnet.se/tarvalon/Vindarnas Skal.jpg

Respond to this message   
AuthorReply
Erbos
(no login)

Elaida!

June 14 2000, 2:45 PM 

Jag tror att det är Elaida med, den Amyrlintronandes stola och en röd dräkt under som reprsenterar hennes förra ajah.
Visseligen ser hon ung ut men Aes Sedaier utvecklar ju ingen ålderdoms utseende för en hög ålder.

Thalantyr
(no login)

Well, they might do...

June 14 2000, 9:53 PM 

...men det vore ju logiskt om det var hon, som en av huvudrollsinnehavare för den enskilda boken...

Lan
(no login)

är det innte...

June 14 2000, 10:30 PM 

är det inte Egwene hon blir ju utvald i den boken. (men jag är inte säker på om hon har ljust hår men jag tror att det är hon.

Thalantyr
(no login)

Hon kommer från Tufloden! Mörkt hår! (nt)

June 14 2000, 10:36 PM 

Elandrian
(no login)

Man kan väl ha möskt hår även om man inte kommer från Tufloden! (nt)

June 15 2000, 7:30 PM 

Erbos
(no login)

Sällsynt!

June 16 2000, 8:24 AM 

Det är väldigt ovanligt och den enda jag vet som har bott i Tufloden med ljusare hår en vanligt är Rand.
Men han kommer och andra sidan inte "blodligt" från Tufloden.
Jag rekommenderar dom som vill veta hur fok se ut att köpa guiden eller kolla på Wot CCG korten gjorda av Darryl K Sweet.

Snurvel
(no login)

Sweet???

June 16 2000, 3:12 PM 

världenas sämsta fantasy illustratör?

de enda snygga wot korten e det av snubben som bara ritar brudar (minns inte namnet)

Erbos
(no login)

Du inte ha mer rätt

June 19 2000, 8:51 AM 

Men Sweet är ändå han som har målat bilderna i från Jordans version, han blev juh faktist anlitad av Mr Jordan själv.
Robert Widén suger, han målar relativt fräckt men bilderna stämmer juh inte ett jävla dyft.

Current Topic - Omslag på VS...  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement