Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

En simpel liten fråga...

July 10 2000 at 3:39 AM
  (no login)

-
Varför skickar inte Rand sina Ashamaner till The Blight och bränner skiten? Det skulle ge dom
a)en ENORM försvagning för skuggan
b)Ett ENORMT stöt från the borderlands
c)mäniskor skulle börja se ashamanerna som räddare istället för förgörare.

Respond to this message   
AuthorReply
Thalantyr
(no login)

Nja...

July 10 2000, 9:51 AM 

nu tror jag du har underskattat the Blight en aning... jag vet inte om det finns några uppskattningar på dess storhet, men det är lika långt som Kandor, Arafel Shienar och Saldaea och förmodligen ganska brett också... etts stort område att vakta, och säkerligen alltför stort för att Rand skall våga släppa i väg sina AM, och dessutom skulle detta kunna bli mer än en olägenhet om de skulle behövas i strid... vidare så är jag inte säker på att han VÅGAR släppa dem, för ett par-tio slag i stora fördärv minskar SÄKERT inte deras potential för galenskap...

Chiad
(no login)

och sen....

July 10 2000, 1:25 PM 

.... så är DO rätt stark där och om dom nu nästan är helgalna så borde DO kunna utöva mer makt över dem....så då blir dom inte så omtyckta iaf... jag har en anna teori om de där..... men den har inget med asha'man att göra....

Thomas
(no login)

Trollocker som fan är det antagligen också

July 10 2000, 9:48 PM 

och en hel del myrdraaler, träd som lever, forsaken, dreadlords m.m. även om ashamanerna skulle gå in där skulle MINST hälften överleva, AMerna skulle till slut bli för trötta på att använda kraften till att bränna ner allt dem ser och sen skulle en höl drös av svarta ajah och "svarta" ashamaner hoppa på dem och spöa skiten ur dem. Inte bra alls. Det skulle nog inte räcka om man hade en arme aiel ens. Som sagt, placet är hur stort som helst, sträker ju sig ända till seanchan också. Inget vet hur det egentlgien ser ut längst in heller så den taktiska biten kan dem kasta i papperskorgen.

(no login)

Blight

July 10 2000, 11:41 PM 

Varför skickar då inte den Svarte iväg alla träd, myrddraaler, trollocker, mörkvänner m.m och spöar skiten ur resten av världen? Eftersom det är hur stort som helst så borde det ju finnas en hel del att skicka iväg.

(no login)

Blight

Varför skickar då inte den Svarte iväg alla träd, myrddraaler, trollocker, mörkvänner m.m och spöar skiten ur resten av världen? Eftersom The Blight är hur stort som helst så borde det ju finnas en hel del att skicka iväg.

Hutt
(no login)

+ Att han fortfarande har lite att stå i "hemmavid" och måste akta ryggen 24-7(nt)

-

Thalantyr
(no login)

knappast...

July 11 2000, 11:08 AM 

det är en helt annan sak att försvara the Blight än att attackera resten av världen... JAG tror nu inte att asha'manerna skulle ha en suck i the Blight, även om de lyckades undgå att flippa ur totalt... att slåss i Stora Fördärv - det är nog på ett sätt att vara som i en dröm eller liknande - vad som helst kan hända... och dessutom skulle alla Shadowspawn va på hemmaplan vilket skulle göra dem ganska oövervinnerliga. men att gå mot the Borderlands - skulle inte tro det faktiskt... ni såg själv hur trollockerna uppförde sig i Emondsfield - hur skall de då ha en suck mot Fal Moran eller Fal Dara - för att inte tala om de än bättre befästa städerna i södern... nu var det väl precis så dom gjorde under trollockkrigen, men jag tvekar på att de kan vara lika välorganiserade och starka idag, och då behövde de dessutom inte möta bataljoner av män som kan leda OP...

Thalantyr
(no login)

För att inte nämna den faktorn Hutt nämnde nedanför... (nt)

July 11 2000, 11:10 AM 

(no login)

Hur slutade trollockkrigen? (nt)

July 11 2000, 6:37 PM 

Elandrian
(no login)

det

July 11 2000, 8:49 PM 

det är större, det är som en nordpol, går runt hela planeten, antar jag, eftersom det finns med poå kartor från seanchan också

(no login)

Naej!!!

July 12 2000, 2:36 PM 

Vad skulle da vara kvar av serien?!

Om de forstor the Blight skulle formodligen DO ocksa befrias, och liksom... hur kul ar det? Da skulle ju Rand & ganget ta kal pa honom, och da far vi inte ha det roliga att vanta i 1 & ett halvt ar pa nasta bok...

Eller hur?

(no login)

Du sa någonting där...

July 14 2000, 9:02 AM 

..om hur välorganiserade de är.

Under trollockrigen var det Ishamael som ledde alla trollocker (inkl. myrddraler och andra missfoster).

Nu finns de inte bara en av förlorade fri.
Dvs.
Vissa trollocker lyder under Demandred andra under Sammael osv. Eftersom de förlorade inte är bästa vänner direkt så har man inte det effektiva ledarskapet.

Dessutom tror jag att många av de varelser som lever i stora fördärv inte kan exsitera utanför, eftersom den svarets påverkan inte är lika stor där.

Current Topic - En simpel liten fråga...  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement