Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Fråga...

July 15 2000 at 8:29 PM
  (no login)

-
Först av allt vill jag bara säga om detta har varit uppe tidigare så säg bara det.

Mannen i slutet av en krona av svärd som räddade Ran, e i mina ögon Moridin till motsatsen bevisats men vad jag undrar vilka andra som skulle kunna vara närvarande om det mot förmodan inte skulle vara Moridin.

Respond to this message   
AuthorReply

(no login)

Tja,

July 15 2000, 10:04 PM 

det har funnits miilijoner teorier, allt från att det var skaparen till Lews Therin. Gå in på sidan

http://hugin.imat.com/jordan/1_dark/1.1_forsaken1/1.1.5_sam-death.html.

(no login)

Tja,

July 15 2000, 10:04 PM 

det har funnits miilijoner teorier, allt från att det var skaparen till Lews Therin. Gå in på sidan

http://hugin.imat.com/jordan/1_dark/1.1_forsaken1/1.1.5_sam-death.html.

för mer info

LLLars
(no login)

TOR

July 15 2000, 10:15 PM 

Det finns en på Tors WoT-sidor, jag kommer inte ihåg hela adressen men om du går till www.tor.com kan du nog hitta den någonstans.

LLLars
(no login)

Öh

July 15 2000, 10:16 PM 

...och sen så skulle ju det här meddelandet egentligen vara i diskussionen under, men med mina skakiga händer och svaga ögon är det inte så lätt. =P

Elandrian
(no login)

rätt säker påm att det var moridin nt

July 16 2000, 8:36 PM 

Elandrian
(no login)

det kan ha varit

July 16 2000, 8:44 PM 

Bra sida.
det kan ha varit den som vi förmodar är Moridin som hjälpte Sammy. Eftersom han använder TP så kände inte Rand det.

förresten. Det står på din sida "Rand assumes that Sammael has been buried and consumed by Mashadar: "There had not been time for him to run, no time to weave a gateway, and if he had, Rand would have felt saidin being worked. Sammael was dead, killed by an evil almost as great as himself.""

Jag är rätt säker på att det i den svenska översättningen står skrivet att Rand ser Sammy dö av balefiren. Är detta ännu ett översättningsdfel, eller sviker mitt minne?

(no login)

Nej, du!

July 17 2000, 2:53 PM 

Han blev INTE kosumerad av nagon lanseld, jag svar. Om det nu star sa i den svenska oversattningen (*forakt mot oversattarna*) sa ar det HELT FEL. Las pa engelska i stallet, sa gar det MYCKET battre, jag l o v a r !!!!

Thalantyr
(no login)

Hur blir man kosumerad, Mierin *flinar elakt* (nt)

July 17 2000, 5:49 PM 

(no login)

*ler milt* Forklaring till hur man blir kosumerad

July 18 2000, 2:24 PM 

Jo, man gor sa har:

Man tar en ko i ena handen, okej? Kon skall vara brun, eller flackig. Men den KAN ocksa vara gra eller vit, det beror lite pa de andra sakerna.

Sedan tar man en tomat i andra handen. Den ska helst vara gul, men gron eller rod gar ocksa bra. Bara den ar nagorlunda farskt plockad. Men det ar heller inte ett krav. Men en tomat, i alla fall.

Sedan i din tredje hand, som du borde ha om du ar en akta summeran, lagger du en farsk gurka som ar tackt med en speciell vinagergele-sort som innehaller gelatin och 1% jordgubbar.

Hanger ni med? Bra.

Pa huvudet satter du sedan en trekantig hatt som ar malad som en geting, i svart och gult. Men detta ar heller inte nagot krav. Den FAR vara orange istallet, och den KAN vara runt eller fyrkantig, bara den har NAGON slags kant. Fattar ni? Utmarkt!

Pa fotterna ska du ha ett par gymnastikskor av market "Aliendojjor" helst i fargen gul/lila eller bla/orange.

For ovrigt ar du naken.

Du behover inte gora allt det har i ordning, det kan vara lite svart att knyta pa sig skor eller satta pa sig en hatt om man har handerna fulla av gurkor, tomater och kor.

Men nar allt det har ar pa plats ska du leta upp en hog klippkant.

Den slanger du dig ut for. OBSERVERA att du MASTE vara overtygad om att du kan flyga genom hela proceduren. Annars gar det at helsicke, rent ut sagt.

Och om du lyckas flyga, ar du kosumerad.

Jag hoppas du forstod den forklaringen, Talantyr. ler Hoppas ni alla andra gjorde det ocksa.

Om inte... tja, synd om er.

Mierin
(no login)

Ojda, glomde en sak!!!

July 20 2000, 9:06 PM 

Man maste saklart vara en summeran for att kunna gora det har.
Om du ar en vanlig manniska och overtygad om att du kan flyga, ar du nog ganska dum i huvudet.

Elandrian
(no login)

Skulle vilja

July 23 2000, 2:24 PM 

men dom finns ju inte på bibbloteken och dom är ju dyra som f-n i affärerna

Snurvel
(no login)

det förklarar..

July 23 2000, 10:14 PM 

...varför min bror nästan dog när jag tvingade honom att försöka...

(no login)

Kom da till...

July 24 2000, 7:48 PM 

...Helsingborgs huvudbibliotek, dar finns dem. Och de ar inte alls dyra, den dyraste jag kopte kostade 100:-.

Elandrian
(no login)

Oh Shit! Uddevalla är nog en håla (nt)

July 26 2000, 9:10 PM 

Current Topic - Fråga...  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement