Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Terry Goodkind borde skjutas!

July 19 2000 at 11:20 PM
Snurvel  (no login)

-
denna /person/ som även han ges ut av Tor, har blivit en bästsäljare på att kopiera av Jordan, alla ideér RJ kommer upp med kopierar Goodkind och skriver ner i sina böcker, men han byter ut namn och oviktiga detaljer först.
på detta vis har han (hittils) skrivit ner 5 feta böcker som alla säljs bra, allt på RJ:s bekostnad, främst till svultna WoT-fans som rekommenderas tSoT (the Seeker of Truth) som något liknande i väntan på WH.

några exempel:
en militär organisation som hatar dem som använder magi och "rensar" ut de som följer den onda makten (dvs vitrockar) kallar TG för "blood of the fold"

ett systerskap av magianvändande kvinnor som lever mycket länge och bor i en vit byggnad, de hatar lögner och fångar in manliga magiker, de har noviser och en mistress of the novices (dvs aes sedaier) kallar TG för "sisters of the light"

en värld som balanseras mellan mörker och ljus, levande och döda, the Creator och the Keeper (dvs DO), den senare hindras från att ta sig in i världen av en slöja (skapad av skaparen i skapelse-ögonblicket) som dock det är ett litet hål i och the Keeper (som dock inte bör nämnas vid namn... kallas the Nameless One) har människor som följer honom (dvs mörkvänner) som försöker öppna hålet mer.

ett folk, kallat "savages" av sina grannar, av otroligt duktiga krigare som bor i ett kargt land (det e dock inte deras riktiga land, de har fördrivits från det...) och som aldrig varit enat, enas under huvudpersonen (som av dem får titeln Caharin) som leder dem tillbaks till deras ursprungsland (dvs aiel) kallas av TG för "baka ban mana"

jag kan dra hur många exempel som helst, men dessa var bara några (identiska huvudpersoner e en annan)

Respond to this message   
AuthorReply
Tamrin
(no login)

har inte läst något av honom... kanske borde strunta i det? [nt]

July 19 2000, 11:48 PM 

Erbos
(no login)

mmm, men

July 20 2000, 12:29 PM 

nu har jag inte läst TG , men om det är sant det du skriver så är han ju en jävligt dålig idé makare, å andra sidan , så tjänar han mycket stålar vilket han säkert tycker är det viktigaste, jag tror att han skiter i vad alla tycker, så länge folk köper hans bok, och det verkar ju faktist som om dom gör det eftersom hans böcker är bestsellers.
Så alla som gillar TG, sluta gör det och köp RJ istället.

Snurvel
(no login)

den enda skillnaden..

July 23 2000, 1:47 PM 

en kritiker skrev "more mature charcters".
jag skulle vilja skriva mer pervertarad författare...
Personligen tycker jag inte det är speciellt kul att läsa om hur huvudpersonen blir torterad (detaljerat) i 5-6 kapitel i sträck, eller vad en viss person gör med olika horor (han använder en kniv) medans han har stånd och säger hur mycket de gillar det...

tyvärr är hans böcker nästan lika beroendeframkallande som RJ:s, så det e svårt att lägga av (men man kan ju hoppa över vissa kapitel)

Current Topic - Terry Goodkind borde skjutas!  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement