Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Roligt inlägg från NoK:s forum...

August 15 2000 at 9:12 PM
Thalantyr  (no login)

-
Var där för ANDRA gången någonsin och fick se det här:

Lanfear och Moriana åkte in i Tearangreal (slutat bry mig om stavning). Men vad säger att inte Lanfear döda moriana så fort de anlände på den andra sidan. Det tycks glömmas hela tiden. Leanfer är ju ändock ganska mycket starkare i kraften.
Det enda sättet Moriana skulle överleva tror jag är att hon skulle, som vissa har spekulerat i, vara en av Svarta Ajah. Men jag tror inte det personligen eftersom hon skulle gå över lik för att få Rand till den sista striden.

DET vore något för Mierin att bita i!

Respond to this message   
AuthorReply
Sartina
(no login)

men...

August 15 2000, 9:34 PM 

...vad säger att dom kom till samma ställe??

Thalantyr
(no login)

Det var nu inte det som var det intressanta... (nt)

August 15 2000, 10:22 PM 

Semirela
(no login)

borde inte...

August 15 2000, 10:45 PM 

båda förlorat förmågan att leda? Om nu Moiraine gjorde det så borde Lanfear också gjort det...
Och eftersom att Moiraines band till Lan bröts borde Moiraine förlorat kontakten med urkällan...

rhuarc
(no login)

nja....

August 16 2000, 11:10 AM 

...det är inte säkert att deras band bröts för att hon inte längre kan leda. Bandet kanske inte håller över flera världar? Vem vet? Janne?

Mille
(no login)

Moiraine

August 16 2000, 7:28 PM 

Moiraine gick ju in i Ter'angrealen i Tear och då höll ju bandet till Lan

Elandrian
(no login)

moiraine lever

August 16 2000, 8:55 PM 

släckt eller ej men hon finns med på framsidan till WH

Perrin the Wolfman (har lugnat ner sig nu)
(no login)

Vad betyder WH

August 16 2000, 9:10 PM 

Märks det att jag är ny här det gör det va!?
Japp tänker ni..
Då svarar jag :Jaså det e så illa.

Johan
(no login)

Winter's Heart (titeln på bok 9) (NT)

August 16 2000, 9:27 PM 

Snurvel
(no login)

bandet funkar över "världsgränser"...

August 17 2000, 12:14 AM 

...men moi är släckt, det e därför som Lan tror att hon e död, det e ju samma effekt som då de dör (bandet bryts, klipps av, utan positiva effekter)...

Det här ska du veta redan!, du (och alla ni andra) borde genast läsa (om) BURNs "Cats on a hot ter'angreal" som ni även borde veta finns på: http://www.geocities.com/~ej_duggan/burn.html

sen kan ni komma tillbaka och försöka kaxa... =)

Semirela
(no login)

det var väl...

August 17 2000, 12:34 AM 

...inte en likadan ter'angreal som hon gick in i där heller, som den där hon försvann med Lanfear? det borde det juh inte ha varit om bandet höll.
Det finns juh så många olika ter'angrealer som ingen vet vad de gör (konstig ordföljd, men strunt samma). De kanske såg nästan lika dana ut, men det spelar väl ingen roll? De ter'angrealer som finns i Vita Tornet där noviser skall bli antagna ser lika dana ut, men de fungerar inte likadant, och ingen vet varför.

Snurvel
(no login)

nope!

August 17 2000, 3:44 PM 

båda tar en till andra universum (i detta fall *finnarnas)

om bandet håller mellan randlands universum och universum A måste det hålla mellan randland och universum B

Rhuarc
(no login)

okejdå (nt)

August 17 2000, 5:12 PM 

(no login)

Nej det är inte Moiraine!(NT)

August 17 2000, 6:44 PM 

(no login)

Men

August 17 2000, 6:46 PM 

om porten mellan randland och universum *finnland går sönder håller bandet då?
kanske, kanske inte

Snurvel
(no login)

vad är bandet?

August 17 2000, 6:55 PM 

har du funtat på det nån gång?

det e liksom inte en tråd som går mellan AS:ens och väktaren respektive huvud...

det e bara en liknelse för hur de är medvetna om varandra... med OP-hjälp så klart.

du kan ha rätt, men jag tror inte det, just pga att ordet "bandet" endast e en metafor för en helt annan sak...

(no login)

Varför skulle det inte vara en "tråd"

August 19 2000, 7:46 PM 

Med tanke på att ju längre ifrån varandra dom är ju svagare känner dom varandra, så det bör vara någon slags "tråd"-liknande band

Hur skulle det annars fungera?

Elandrian
(no login)

Och hur vet du det? (NT)

August 19 2000, 9:52 PM 

(no login)

Varför skulle Moiraine vara med Perrin&CO, dessutom ser det inte ut som moiraine(NT)

August 20 2000, 7:20 PM 

Snurvel
(no login)

varför skulle det?

August 20 2000, 7:22 PM 

Ge mig ett enda konkret bevis på att bandet fungerar som en tråd...
det kanske funkar som t.ex. ljussignaler som SETI-folket skickar ut, eller så är de bara medvetna om varandra, de sitter inte ihop utan samexisterar

Rhuarc
(no login)

jag tror nog mer...

August 21 2000, 12:18 PM 

...på att dom "sammexisterar" typ att dom delar på varandras sinnen, än på att deras huven sitter ihop med en tråd

(no login)

Har inga konkreta bevis men

August 21 2000, 6:47 PM 

... t.ex. att bandet kan överföras mellan Aes Sedaier skulla kunna tolkas att det är ett slags "tråd"-liknande band.

Det blir svagare ju längre ifrån varandra dom är,
och när nån av dom dör så slår bandet tillbaks med olika effekter beroende på vilken enda av bandet man befinner sig (ok den var dålig)

Perrin the Wolfman,........ co<-----??
(no login)

Till C3PO

August 21 2000, 7:03 PM 

Har du inte lagt märke till stenen som syns i pannan på bruden som rider hmmm hade inte moraine en sten runt pannan??
jo är svaret.....
Och du kan ju inte säga att det inte ens liknar moiraine du har ju bara använt din fantasy när du tänkte ut hur moiraine såg ut.....
som jag tycker inte att rand alls är ser ut så som dom ritat på vissa omslag!!!!!

(no login)

nej kanske inte

August 22 2000, 12:04 PM 

men det är endå en förklaring i det hela!!!

och för övrigt tycker jag att den är ganska bra!

(no login)

Att ha en sten i pannan är vanligt i Cairhien

August 22 2000, 7:11 PM 

Med tanke på att Rand kan se ur hur somhelst om man jämför dom svenska och engelska omslagen t.ex
så såger ju det inte så mycket

Med viktigare ärju att det skulle vara en enorm spoiler om det var så och därför inte så troligt
och varför skulle Moiraine vara med Perrin

Perrin the Wolfman
(no login)

Ja det är klart

August 22 2000, 8:37 PM 

det kan ju vara faile som skaffat sig en sten men
det kan ju vara så att perrin och faile träffade moiraine när de "flydde" från rand!
men det är klart: man kan ha fel............... som de sjunger i den där Låten

Snurvel
(no login)

tja...

August 23 2000, 6:35 PM 

det finns inga konkreta bevis, men en sak ÄR bevisad, bandet hålelr melan olika universum, och kan endast 2klippas" av genom att AS:en dör eller är blir stillad. punto, finito, point proven.
Moi är död (inte troligt) eller stillad

Nynaeve
(no login)

Gubbarna i ter'angrealen...

May 20 2002, 4:49 PM 

...är ju på något sätt övernaturliga, de kanske har någo där inne som gör att det inte går att leda kraften, eller nått... jag tycker att vi väntar på boken och ser efter, dessutom var det ju en av Mins syner... jag har inte läst den i boken själv men det var någonting om att Thom tog ut Moiraines blåa-vad det-nu-var-hon-hade-i-håret sak ur en eld. det stämmer lixom inte att Moiraine skulle vara död...
bara så att ni vet vad jag tycker...

/Nynaeve

Current Topic - Roligt inlägg från NoK:s forum...  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement