Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Några frågor...

August 16 2000 at 11:15 PM
Thalantyr  (no login)

-
jag ställde längre ner, men som ingen brydde sig om att besvara:

*Vid en länkning, tror det var vid användandet av tBotW, då El och Nyn använde angrealer tycker jag mig se en antydan om att angrealerna påverkade den TOTALA mängden saidar som användes. DVS alla kvinnors styrka adderas, och sedan fördubblar (det var ingen stark angreal) angrealen DEN SAMMANLAGDA styrkan. Detta låter dock INTE rimligt eftersom blir onaturligt stor, speciellt om man använder fler angrealer eller tom sa'angreal...

Den andra iakttagelsen jag gjorde var en tanke från vår kära Galina Casban. När hon "umgicks" med the Wise Ones Sevanna har med sig, så tänkte hon att Therava var starkare än någon kvinna i det Vita Tornet. Och Galina vistades i Tornet när Nyn var där! Eventuellt kan hon mena i det Vita Tornet, exklusive alla SAS, men förmodligen inte - skulle nog tro att hon fortfarande räknar Nyn som en "kvinna i tornet"...*

Respond to this message   
AuthorReply
Snurvel
(no login)

*svarar*

August 17 2000, 12:26 AM 

ok, en en cirkel består av flera kvinnors sammanlänkade krafter, alltså så mycket de kan dra, adderat med varandra minus ett visst bortfall då de inte effektivt kan leda ihop så många krafter till ett flöde...

Om en (eller flera) kvinnor håller i angrealer, eller för den delen sa'angrealer, hjälper denna till att förstärka den ihållandes bidrag till cirkeln, och inte hela cirkeln. punkt.

Fråga hellre hur sjutton 13 hur svaga kvinnor som helst skulle kunna övermanna vår älskade drake...
Trots att han lätt skulle vinna över dem om de tretton var för sig attackerade honom (samtidigt) och att länka sig faktiskt innebär mindre OP än alla var för sig...

Med tanke på Galinas karaktär tvivlar jag på att hon skulle räkna en "wilder" (vete fan vad det e på sv) som en "kvinna från tornet", hon räknar nog bara AS, och särskilt då svarta AS, som riktiga OP-användare...

Thalantyr
(no login)

Ett exempel

August 17 2000, 9:59 AM 

ang det där med hur 13 kvinnor kan övermanna Rand så kan man väl ta ett fisknät som exempel; kastar du i en maska, så blir det förmodligen inte så värst svårt för fisken (vi kan kalla honom (kds) för skojs skull)att ta sig loss. om du däremot kastar i 13 maskor, så är det mycket troligt att han fastnar i flera av dem och blir helt insurrad i nätet...

Snurvel
(no login)

jovisst...

August 17 2000, 3:41 PM 

det intressanta var att en länkning fungerar på det viset...
och inte bara är en sammanslagning av fleras krafter utan även av deras förmågor (ungefär)

Thomas -
(no login)

Läste lite om länkning för ett tag sedan i guiden....

August 17 2000, 7:15 PM 

Och där står det att aes sedaiernas styrkor INTE adderas... det fungerar inte så.... DÄRFÖR kan 13 svaga systrar övermanna praktiskt taget vem som helst som är ensam. Läste en annan kul grej också.. Om en malig och en kvinnlig ledare av kraften länkar ihop sig MÅSTE killen leda flödena, inte kvinnan.... good to know

Thalantyr
(no login)

Har tyvärr gett upp hoppet...

August 17 2000, 10:14 PM 

...om att någonsin kunna leda OP; det är helt enkelt för välorganiserat och strikt.

TP däremot, försöker jag med varje dag...

Hmmm, undrar om knarkare kan leda TP - många droger har som bieffekt att man "ser fläckar framför ögonen"...

Current Topic - Några frågor...  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement