någon som kan tala om för mig när Be'lal dog? vilken bok var det egentligen i? var det inte i Tears Klippa (TDR) Vilka av de förlorade var det som dog där när de hälsade på den Gröne Mannen. Aginor och Balthamel? eller är jag helt ute och cyklar nu...?
...dog när Rand balefirade honom i the Stone of Tear. Och ja, det var Aginor och Balthamel som dog vid mötet med Someshta...
Snurvel (no login)
gode Skapare, rädda mig från okunskapen!!!
August 17 2000, 12:18 AM
det var inte RAND som balefirade Be'lal, det var ju MOIRAINE DAMODRED!!!
be'lal häver ur sig nåt om hur liten kraft moi och hur hon är som en bitem, men hur han ska lära upp henne eller nått, då slänger hon ur sig en liten balefire, och belly skriker "nnooooooo" och sen dör han
Thalantyr (no login)
Jo, visst fan...
August 17 2000, 9:52 AM
... du har rätt som vanligt... det där är något jag har svårt att acceptera; att en flickunge som Moi måste hjälpa Rand att döda Be'lal...
(no login)
Och hur hann han skrika?
August 17 2000, 6:35 PM
Han borde ju inte ha hunnit det, om nu hade tid till det så varför använde han inte den till något vettigare istället
Snurvel (no login)
varför inte?
August 17 2000, 6:57 PM
det tar en viss tid för BF att förflytta sig...
för kort tid för att man ska hinna ducka (beor förstås på avstånd och vighet) men fullt tillräckligt för ett skrik
(no login)
Jag tror att BF är för snabbt, men tydligen inte
August 19 2000, 7:40 PM
... med tanke på att han hann skrika
Chiad (no login)
men...
August 19 2000, 8:37 PM
...män kan ju känna när en kvinna leder kraften.. och be'lal måste känt när moir började väva lanselden och insett att han inte skulle ha hunnit göra nått åt det.... fast de borde han ha gjort....
men om vi ska vara riktigt ärliga.. hur kul hade det varit om be'lal helt snonika bara slutat finnas? det blir mycket mer dramatiskt om man börjar skika noooooooooo....heller hur?
=)
Snurvel (no login)
nja...
August 20 2000, 6:31 PM
de känner att de "håller" i kraften, om de är nära.
Moir kan ha varit för långt borta, eller så kan be'lal koncentrerat sig på Rand, eller så tänkte stackarn att han skulle kunna kontra det Moir skulle försöka med, han räknade inte med att hon skulle använda BF, osv
håller med om dramatik delen dock
DrPepper (no login)
översättning
August 22 2000, 12:05 AM
Snälla kan vi inte få slippa dom dåliga svenska översättnningarna....Lanseld hur töntigt låter inte det....
(no login)
Kan det vara så här:
August 22 2000, 4:17 PM
Kan det inte vara så att det tar några tiondelar av en sekund från det att han blir träffad av lanselden till det att han försvinner? Att han skriker medan han fejdar bort.
Lite mer dramatiskt så, eller?
PS
Apple's nya PowerMac G4 Cube är svinsnygg!
DS
(no login)
Skulle brödrosten vara snygg!!! Pah!
August 22 2000, 7:08 PM
asdg
Thalantyr (no login)
Ovanligt ful för att vara ens en BRÖDROST! (nt)
August 22 2000, 9:00 PM
(no login)
=) [NT]
August 23 2000, 2:24 PM
När det står [NT] i rubriken betyder det att det inte står något av värde i själva texten (den du läser nu). Om du av någon anledning skulle läsa detta betyder det absolut inte att du är ett "pucko" eller något liknande. Jag är övertygad om att du har en väldigt bra anledning till att ha klickat fram den här texten. T.ex. kanske du vill få rubriken att ändra färg så att du vet att du har läst detta meddelande, eller så kanske du vill svara och då måste du ju klicka fram den här texten.
Ha en trevlig dag och krama varandra i trafiken.
PS
Ja, jag tycker "brödrosten" är snygg!
DS
Snurvel (no login)
Rand hinner ducka för BF i slutet av tFoH! (nt)
August 23 2000, 6:40 PM
point proven!
punkt bevisad!
visst låter översättning fel?
(no login)
Rand kan ju både känna och se när BF:en vävdes(nt)
August 23 2000, 7:12 PM
Thalantyr (no login)
Jo, just det... (nt)
August 23 2000, 9:21 PM
Snurvel (no login)
det var på andra sidan en vägg!
August 24 2000, 4:29 PM
alltså kunde han inte se att det var BF som vävdes, och Be'lal kunde känna att Moir hade kraften i sig, ungefär samma som Rand kunde känna att Rhavin hade på andra sida väggen, men inget mer!
(no login)
aha, på så sett(nt)
August 24 2000, 7:36 PM
arsdg
Nynaeve (no login)
Lanseld
May 20 2002, 4:38 PM
Jag tror att det ni kallar 'balefire' är det som på svenska heter lanseld. en vit stråle av ljus, va? som förintar allt i sin väg?