Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

innan världsfallet..

September 4 2000 at 10:30 AM
Rarienma  (no login)

-
... hur såg världen ut då?
man kanske kan luska ut något...
i första boken står det att sandhöjderna i närheten av Dimbergen utgjorde ett världshavs kust för länge sedan... sedan vid aielöknen fanns det oxå hav om jag inte har helt fel?
Shayol Ghul ligger bortom dhoomsbergen som kan ha varit ytterligare en kust...

Sedan... berget som omringar randland ligger i princip i en enda stor fyrkant... hmm.. kanske är nåt? eller så är det inget alls...

Jag bara flummar lite... men ändå...

Respond to this message   
AuthorReply
Snurvel
(no login)

testa läsa guiden... (nt)

September 4 2000, 5:02 PM 

Mattit The Master!
(no login)

Drakar

September 4 2000, 7:11 PM 

Det fanns drakar da. Fast unga man som sokte ara utrotade dom. Tyvar minns jag inte i vilken bok jag laste det i.

AleXx
(Login GaulAiel)

Hey

October 15 2003, 5:26 PM 

Var hittar man den här guiden? Bör jag vänta tills jag läst över 10 böcker innan jag läser guiden lr är det OK ändå?

(Login Khyprus)

drakar?

November 4 2003, 5:09 PM 

nå sånt minns int jag att jag har läst

men dom hadde ju en hel del saker
t.ex.
bilar = (rand såg små "vattendroppar" pila snabbt nere på vägen när han drömde, minns int i vilken bok)
flygplan = sohja vingar (eller nå sånt)
skyskrapor = stora glastäckta byggnader (han drömde om det också någonstans)

och förstås så var det ju Lewis drömmar han drömde, det tänkte han själv också

Julle
(Login Skwarski)

Re: innan världsfallet..

November 5 2003, 5:53 PM 

Världen såg kanske ut som vår värld ser ut nu. Skiten utspelar sig ju på jorden..

(Login Tigraine)

Före värdsfallet

January 16 2004, 5:26 PM 

ja det fanns bilar(jo - vagnar, på engelska jo - cars eller nåt sånt) och flygplan vet jag. Också vet jag att det inte fanns några krig(fram till kraftens krig å LTT), så det var fredligt överallt. Aes sedaierna var inte bundna vid eder och var mer accepterade och inte lika hatade av folk som som är nu, en av orsakerna är nog att man beskyller dom för värdsfallet..Och så fanns det nymmer, den gröne mannen var den siste av alla nymmer. Vet inte mer än så om dem. Åsså att aiel följde lövets väg å allt det där... sen kan ja inte komma på något mer....Undrar om det fanns telefoner eller något liknande??? man kan ju alltid undra ///T

Spjutjungfrun
(Login Spjutjungfrun)

Kommunikationsmedel

January 17 2004, 6:48 PM 

Tigraine; har också funderat på om telefoner och likande fanns. Minns att jag läst (kan ha varit i guiden "the world of RJ...") att när LTT skulle stänga in Den Svarte med sitt hundrade brödraskap, så "bröts" kommunikationen mellan LTT och resten av världen (de som väntade spänt vid Collam Daan??). Vad för slags kommunikation kan man mena? Telefoner?

Nattens_Dotter
(Login Nattens_Dotter)

Det nämns ju olika sorters kommunikationer i böckerna.

January 18 2004, 1:06 PM 

Savanna och Sammael verkar ju ha nån sorts "radio" som Morridin tjuvlyssnar på. Sedan har ju Alviarin nånting när hon kallar på Merana. Då tänker hon på något slags "stående flöden" (minns inte vad det heter). Det verkar som om kraften användes i allas tjänst, ungefär som el här, och att de som kunde leda delade med sig till alla. Dvs knöt åt flöden och lät alla använda dem.

Current Topic - innan världsfallet..  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement