I "Skuggan Växer" pratar Rand ju med dom Visa vid Rhuedian och han ber dom att berätta om hans föräldrar... Då säger dom att mannen som dödade Janduin såg ut som Tigraine (Shaiel) och därför gjorde han ingenting när mannen spetsade honom på svärdet.
Dom enda männen som jag vet liknar Tigraine är Rand och Luc. Och Rand hade ju precis fötts. Låter det inte då vettigt att Luc (Isam) dödade Janduin? Och varför?
Kommentarer?
För alla er som har läst New Spring så förstår man där att Svarta Ajah (och alla andra mörkvänner) letar efter folk som har tur, ledaregenskaper och så vidare.. Detta gör dem därför att de vet inte hur Draken ser ut, hur gammal han är m.m. Rand var bara nyfödd men SA trodde att det skulle vara en vuxen man. Janduin var antaligen en ovanlig man, tursam m.m. Därför dödade Luc/Isam honom, på uppdrag försås.
Detta är ju bara en teori men det finns nog ingen annan förklaring.
Och ja.. Forumet börjar förfalla. =( Nu kommer man bara hit mest för att se vad ni tokstollar sysslar med egentligen =) ... Och svara på frågor åt dem som inte är allsmäktiga som jag själv =)
Sirianya (no login)
Kan nog stämma
January 1 2001, 6:11 PM
Eller så var Luc/Isam arg på Shaiel/Tigraine för att hon stack iväg och gifte sig med Janduin, så att han ville döda Janduin av den anledningen. Fast då låter nog din teori troligare.
ser sig omkring Jag är visserligen här väldigt sällan nuförtiden så jag har kanske inte så stor rätt att döma, men det verkar verkligen som om forumet går i graven... Har ni redan klarat av alla smaskiga teorier som borde ha kommit med WH?