Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

En tanke : )

January 19 2001 at 1:36 PM
  (no login)

-
jag funderade på en sak i går natt. Med tanke på den balansen som finns i WOT borde det då inte finnas en motsvarighet till TP? jag tyckte att detta var värt en tanke faktiskt. jag menar om det nu skulle finns så skulle det kunna vara ett argument till för att "ljusvänner"(som jag är MYCKET tveksam till) skulle finns.

en annan sak som jag tänkte på var kan man leda TP i en stedding? om man kan det borde man även kunna leda dess motsvarighet där ju och då skulle det kunna vara en förklaring till Verin också (sen om det var TP eller om det var något annat...)

vad tror ni kan det vara möjligt? jag stör mig på tanken iaf som det är nu

Respond to this message   
AuthorReply
Thomas
(no login)

TP's motsvarighet är OP

January 19 2001, 6:47 PM 

Och OP är uppdelat i 2 delar till. Kanske TP också har en kvinnlig och en manlig del.. Vem vet.
Aes Sedaier får nog en viss "kraft" utan att använda Saidar. Till exempel känna om någon har en själ, vilket är en ganska allvarlig sak.

Perrin the Wolfman
(no login)

Verin använde nog sån där Well... Nt

January 20 2001, 6:03 PM 

(no login)

men

January 20 2001, 10:15 PM 

om OP är TP´s motsvaright borde då inte vem som hällst kunna använda det? jag har för mig att det bara är vissa speciellt utvalda som kan använda TP?

jag menar jag tycker iaf att det är ett övertag att kuna bruka TP efter som det inte går att känna om någon brukar det.

och jag tror inte att det finns mer än en "del" i TP. det borde ju inte det eftersom det kommer från EN källa.

men det kan ju vara så att det vägs upp av att Rand har tillgång till sina Sa`angreals (annars kan det vägas upp av de förlorades antal)

det måste ju trots att finnas en balans annars skulle boken inte vara bra. så det borde finnas något som väger upp fördelen med TP.

Balero
(no login)

Neblis

January 24 2001, 8:57 AM 

Det är ju så att the TP dras direkt ifrån den svarte, och det är bara han som är neblis (vet ej hur det stavas) som kan dra kraften från honom.
Jaha så var det utrett

(no login)

men borde det då..

January 24 2001, 10:06 AM 

... inte finnas en motsvarighet mot neblis (borde vara draken) som kunde dra kraft driekt ur skaparen? det kan ju iof vara så att men väger upp det med sa´angreal´sen som rand har. Men jag tror att allt har sin mottsatts i WOT och då borde det finnas något som motsvarar TP.

Rarienma
(no login)

bah..

January 28 2001, 3:00 AM 

det har funnits fler än moridin som kunnat leda OP... När Moghediens mindtrap överlämnas till moridin så blir hon förvånad över att "pojken" kan leda op och har gjort det en del.. hon säger att endast 40.. nåt (blabla) pers har kunnat använda den kraften...
dessutom så finns det flera förlorade som kan använda den... jag kommer inte ihåg vem det är, men jag vet denne förlorade skrivs tillsammans med nåt liknande att den kraften är farlig osv, och därför använder inte denna förlorade kraften så mkt..

alltså.
jag har kommit fram till att jag är kass på o komma ihåg vem som gjorde vad.. s men jag kommer allt ihåg detaljer som har hänt iaf le

/Yenie

ryalantht
(no login)

29 faktiskt, men ändå...(nt)

January 30 2001, 6:32 PM 

Balero
(no login)

bah på dig själv

March 1 2001, 1:00 PM 

Det jag försöker komma fram till är att bara en person åt gången kan leda op, eller hur många den svarte vill, hittils har en person bara kunnat använda den åt gången!!!!!!!

Moridin
(no login)

Nae'blis om jag får be???

November 10 2001, 3:32 PM 

/Nae'blis har talat

Current Topic - En tanke : )  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement