Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

EN värsta teorin

January 22 2001 at 4:22 PM
  (no login)

-
Jag har kommit på en väldans fin teori här. Ni vet den bruden som hänger efter Moridin jag kommer inte ihåg vad hon kallas men jag kommer ihåg hur hon beskrevs, kort och mörk. Jag vet också att Graendal la märke till att hon var starkare än hon vilket nästan ingen av nutidens channelers är. Och det tredje hon var konstant förbannad om hon är en vanlig mörkvän så skulle hon vara snäll och lydig istället så ser hon till och med ner på vissa av de forsaken. Konstigt?
Jag tror jag har vet vem hon är. Ni kommer ihåg när Lanfear och Moiraine trillade igenom terangrealen i Cairhien och den brann upp. INgen väg tillbaka? Ändå säger Min att Rand behöver Moiraine för att lyckas. Och Egwene hade en dröm där Thom räddar en blå ädelsten från en eld.
Vad jag tror är att Lanfear och Moiraine på nåt sätt smälte ihop Moiraine var kort och mörk medan Lanfear var den absolut starkaste av dom kvinnliga forsaken så jag tror att Lanfear på nått sätt styr Moiraines kropp och Moiraine är finns kvar i det undermedvtne ungefär som Rand och Lews Therin. Om man ska gå ett steg längre är det fullt möjligt att Moridin har en mindtrap på Lanfear och det är därför hon lyder och är arg hela tiden. Om den mindtrapen skulle utlösas så skulle kanske Lanfear dö medan Moiraine skulle få sin kropp tillbaka.
Fan vad nöjd jag är.
Hittar ni nåra hål?

Respond to this message   
AuthorReply
Thomas
(no login)

Japp!

January 22 2001, 9:04 PM 

Jag hittade ett hål. Den där teorin finns redan.. I stort sett åtminstone.. Man måste tänka på att på dem flesta svenska wot forum har en teori ute när ett amerikanskt redan haft den i minst några veckor typ =)

tamrin
(no login)

jaja, joacqin vara duktig ändå *klappa på huvud* *flin* -nt?-

January 22 2001, 9:48 PM 

angående teorin så... hmm... måste jag tänka mera.

*försvinner*

(no login)

damn

January 23 2001, 12:39 AM 

Hmm varför är jag inte förvånad. Jag har iofs hatt den teorin i huvet sen jag läste boken i höstas men detta var första gången jag satte den på pränt men jag håller med om att dom har en massa teorier over there.
Där finns ju en del riktiga freak. Jag är väl ínte helt normal men på nåra sidor som man läst så analyserar dom skosnören o dyl

Korp
(no login)

Precis...

January 24 2001, 8:58 PM 

...har lite smått varit inne på samma teori. Har dock inte orkat undersöka saken närmare.

/Korp

pynt
(no login)

Jo

March 19 2001, 7:55 PM 

Jo jag tror att Lanfear är den andre men inte att Moiraine är inuti henne.
Thom kommer att ta sig till Finnland och rädda henne.
Thom kommar att åka till Finnland genom Tower of Ghenjei. Den här teorin finns redan på nått amerikanskt forum och jag tycker att den är ganska bra

Current Topic - EN värsta teorin  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement