Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

bandet mellan as och v

January 26 2001 at 11:27 PM
Seraime  (no login)

-
jo, jag funderade på en sak här.
Om en aes sedai har två (eller flera) väktare, kan väktarna då känna något band mellan varandra?
kan de liksom veta var den andra befinner sig eller liknande?
nån som har nått bra svar?

Respond to this message   
AuthorReply
tamrin
(no login)

eh

January 27 2001, 7:12 AM 

det borde de ju inte göra. eftersom de endast är bundna till aes sedaien, och inte till varandra.

Seraime
(no login)

jo, kanske det

January 28 2001, 8:35 PM 

men ja tänkte bara... man vet ju aldrig, inte sant?

Sartina
(no login)

men

January 29 2001, 8:49 PM 

Dom lär känna bandet genom Aes Sedaien, dvs om det är en verkligt stark känsla som avspeglas hos aes sedaien från en väktare så bör den andre också känna det. Men väktare visar ju sällan känslor så....

mmmm
(no login)

nja...

February 2 2001, 9:48 PM 

... JAg tror inte att en väktare vet var hans aes sedais andra väktare beffiner sig. Det beror på att bandet är med henne, inte med henne och den andra väktaren. Om Aes Sedain känner något av d som hennes ena väktare känner så är nog inte d tillräckligt stark hennes egen känsla för att hennes andra väktare ska känna d.

Tauriel
(no login)

...kanske

March 1 2001, 8:01 PM 

Jo kanske om den ena väktaren reagerar på något så att Aes sedaien känner det. Och om Aes sedaien reagerar på väktarens reaktion. (för förvirrande!)

Ex. Väktare 1 känner t.ex. rädsla. (för vad vet jag inte.) Aes sedaien känner väktarens rädsla och känner själv oro pga väktare 1´s rädsla. (Vid ljuset! Hur ska jag skriva för att inte röra ihop det!) Då borde väktare 2 känna Aes sedaiens oro och kanske att den beror på oro över någon annan och kan därav lista ut att det måste vara väktare 1, eftersom Aes sedaien antagligen inte kan känna någon annans rädsla.

Eller så kan väktarna kanske känna varandras känslor genom Aes sedaien. (Som om de pratade med varandra genom en vägg:-) )

(Det var inte en bra teori, jag vet)

Current Topic - bandet mellan as och v  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement