Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Skillnade mellan att glida och färdas???

February 20 2001 at 11:25 AM
Spoky  (no login)

-
jag funderat ganska länge på detta.. men har ännu inte kommit på det.. vad är skillnaden mellan att gilda och färdas.. eller rättare sagt om man ändå kan färdas varför glida???
plz.. kan inte någon berätta det för mig?

Respond to this message   
AuthorReply
Krille
(no login)

Skillnaden

February 20 2001, 2:40 PM 

färdas kan man göra från en plats man känner till ganska bra, till en plats som man inte känner till så bra.
Värtom med glida.

man kan också färdas korta sträckor utan att känna till platsen.

mierin
(no login)

svarar med...

February 21 2001, 12:13 AM 

...en liten uppsats jag skrev som novis till vvt... (rollspel...)

Att Glida kräver kunskap om vart man skall, och Färdas kräver kunskap om platsen man åker ifrån.
När man Glider skapas en tunnel mellan två punkter, och man står på någon slags plattform, eller trappa.
Däremot, när man Färdas, skapas det ett hål i Väven, två punkter dras ihop och man kommer direkt till sitt mål. Att Glida tar betydligt längre tid.
Man kan jaga en annan man genom denna ''Glid-tunneln''.
Män kan följa efter utan direkt kunskap om vart personen är på väg.
Kvinnor, däremot, måste direkt kopiera Flöderna annars stämmer det inte.
Att Färdas är enklare, mer direkt och snabbare.

The Dude
(no login)

så här är det också

February 21 2001, 4:38 PM 

först på senare tid har man börjar använda "Färdas" innan kunde folk helt enkelt inte göra detta för dom var dumma och envis subbor..(Aes sedaier)

nu när Rand kommit och visat att det är bättre att färdas så gör alla det men ingen tackar rand för aes sedaier är subbor så att säga

Bladenuss
(no login)

Torr bakom öronen??

February 21 2001, 5:55 PM 

Moget skrivet du!!! Och på envis så lägger man till ett a på slutet när ordet är i pluralformen.

Krille
(no login)

hur kvinnor färdas

February 22 2001, 11:58 AM 

Skapar kvinnorna också ett hål i väven när dom färdas?
Jag har för mig att kvinnor och män färdas på olika sätt. Säger inte Moggy något om det innan kvinnofolket upptäcker färdigheten?
Jag kan ju ha fel men säger inte hon något i stil med att om kvinnorna försöker skapa ett hål i väven som männen gör skulle dom typ dö.

Vad är det dom säger: en fågel skulle lika gärna kunna försöka lära en fisk att flyga.

Current Topic - Skillnade mellan att glida och färdas???  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement