Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Kan någon ge mig en vettig förklaring! (WH, eng)

March 31 2001 at 2:51 PM
Moghedien  (no login)

-
1. Hur kom Rand fram till att det var Aridhol som hade något med smittan att göra.
2. Och lite mer exakt, vad gjorde rand och nynaeve egentligen?

Lite luddigt tyckte jag att det var i boken, men min engelska kanske inte är så bra så någon som förstod det bättre kanske kan förklara...

Tack på förhand,
_________
Moghedien

Respond to this message   
AuthorReply

(no login)

jag tror...

March 31 2001, 10:29 PM 

inte att Aridhol har något med smittan att göra eftersom smittan redan funnits i ett smärre antal år redan. jag tror bra att rand tänkte "slå två flugor i en smäll" genom att förstöra smittan i Shadar Logoth och sedan tror jag att han ville bli av med sina trevliga små skador genom att förstöra båda smittorna. dessutom så finns det ju (som rand själv säger) igen bättre plats att förstöra jorden på om han skulle misslyckas

Basher
(no login)

Såret

April 1 2001, 2:47 PM 

såret i sidan tror jag det var som gav han iden....för dom 2 onskorna slogs ju mot varandra när flin isolerat såret

(no login)

...

April 26 2001, 5:36 PM 

han stack till shadar logoth för att han visste att de fölorade skulle komma efter han när han började använda sa'angrealerna, och att de skulle attackera han. så på så sätt fick han två flugor i en smäll genom att de fölorade öde la shadar logoth och renar sadin, men han tar inte bort smittan från Aridhol så sett..

Current Topic - Kan någon ge mig en vettig förklaring! (WH, eng)  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement