Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Mazrim Taim???

April 13 2001 at 8:38 PM
Axel  (no login)

-
eller vad han heter. jag vet att den här frågan har ställts många gånger men ändå...vem e han. e han en av dom förlorade eller e han bara lite allmänt vriden???

Nästa fråga.
Kommer Rands farsa in i bilden nån mer gång?? de borde han ju göra. han kan ju kanske få Rand å lugna ner sej lite.

Glad påsk föresten!!!

Respond to this message   
AuthorReply
Tiberius
(no login)

Janduin är död sen ett bra tag... (nt)

April 14 2001, 10:14 PM 

leffe
(no login)

kanske mener tam.... vet ju aldrig... -nt-

April 15 2001, 9:37 PM 

eller...

basher
(no login)

Untitled

April 16 2001, 7:04 AM 

Han är demandred vilket ni borde ha mistänkt ett bra tag....

(no login)

Mazrim Taim = Demandred???

April 18 2001, 6:34 PM 

Är han verkligen Demandred? Vars står det? Att Dashiva är eller iaf var Osan'gar står ju klart men är det helt 100% säkert att han är Demandred? Mazrim Taim eller Asha'manernas M'hael är mörkvän vet jag inte men han ville ju få ihjäl Rand. Inte minst genom att bussa Rochaid, Kisman och Gedwyn och vilka dom nu var efter honom. Men är du helt säker på att han är Demandred???

basher
(no login)

Jo det är jag man får reda på det ju[NT]

April 21 2001, 8:28 AM 

NOTEXT

(no login)

VARS, VARS, VARS??????

April 21 2001, 2:30 PM 

Vilken bok och i vilket kapitel?????

(no login)

Taim måste vara Demandred

April 24 2001, 10:23 PM 

Jag har länge funderat på huruvida Mazrim Taim och Demandred kan vara samma person, och logiskt sett borde han vara det.
* Lews Therins minnen sade Rand att Demandred aldrig log, och om man då sammankopplar det med slutet på Bok 12, Svarta Tornet, när Aes Sedaierna svär Rand trohet där "Taim såg ut att vara närmare ett riktigt leende än Rand någonsin sett honom."

* I Shayol Ghul fick Demandred order att "låta fursten av Kaos regera", vilket han kunde göra väldigt bra som ledare över asha'manerna. Dessutom läser man i Epilogen i Svarta Tornet Demandred säga "Har jag inte skött mig bra, store furste", vilket mer än väl passar in på slaget vid Dumais Brunnar.

* Mazrim Taim verkar lära sig saker lite väl snabbt för snabbt, och dessutom känns det osannolikt att han brukat kraften i 15 år utan att bli galen.
Han är dessutom bara en liten aning svagare än Rand.

* Asmodean blev med största sannolikhet dödad av Demandred, eftersom han nu ville stå vid sidan av Rand i form av Mazrim Taim och att Asmodean då var ivägen...

Lanfear
(no login)

håller nog mé dig..

April 26 2001, 8:25 PM 

Jag har funderat på det där ett tag och tror oxå att Taim är Demandred. Det verkar vara mest troligt, fast vad hans motiv är vet jag inte riktigt. Men Den svarte vill ju hålla Rand i liv och har ju förbjudit de förlorade att döda honom...

Indra
(no login)

på många ställen..?

April 27 2001, 10:46 PM 

Det är ju nästan självklart att han är Demandred. Sättet att halv-le på har de gemensamt t.ex. Men att Osan´gar var med i svarta tornet har jag faktiskt missat.. *gör en grimas* Var står det?

Current Topic - Mazrim Taim???  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement