Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Snart Finito...

May 9 2001 at 8:42 PM
  (no login)

-
Jordan komer inte leva i oändlighet även om hans böcker kommer göra det... jag tror att det inte är många böcker kvar nu... (hjälp!!!) Den stora frågan,alltid lika intresant uttjatad eller ej. Vad händer i de Grande Finale? Kommer det bli Rand som ligger döende på Drakberget? Kommer han förinta skuggan helt? Vad kommer hända.. jag vill höra.. spekulationer... spekulationer, NU! .... Hur kommer denna underbara serie nå sin undergång?

Respond to this message   
AuthorReply
Lanfear
(no login)

han kommer att överleva!

May 10 2001, 8:13 PM 

jordan kan ha så oväntade vändningar ibland så jag har faktiskt ingen aning. Tror däremot INTE att han kommer att dö... Det står ju i drakprofetian att dagen ska gry två gånger, kanske kommer de att använda sig av mycket kraftig Lanseld så att allt som har blivit gjort innan han besegrade den svarte blir ogjort. Då skulle han ju kunna överleva... Eller så helar Nynaeve honom. Det står väl bara att han ska spilla sitt blod där, inte bokstavligen att han ska dö, eller?

Anders
(no login)

men...

May 11 2001, 6:15 PM 

...å andra sidan är inget i drakprofetian säkert så man kan varken veta in eller ut.

Lanfear
(no login)

nä...

May 11 2001, 7:21 PM 

...men å andra sidan så var det bara vad JAG trodde, har aldrig sagt att det KOMMER att bli så...

(no login)

Jag tror...

May 12 2001, 8:51 PM 

Jag tror nog att slutet inte kommer vara det där gulliga, att allt blir bra till slut och alla kommmer att leva lyckliga i alla sina dagar. Ne, antingen så kommer Rand att dö, han offrar sitt liv för Ljuset eller så kommer han döda alla sina nära och kära så att det är bara han kvar och det sista han gör är att göra nånting så att världen blir räddad... eller... (igen)... så tror jag att det hela slutar med att en ny drake föds.. den klassiska Never ending storyn så att säga, iofs har Den Svarte sagt att Rand är den sista Lews Therin men kan man lita på The Father Of Lies?
Men iaf... jag hoppas inte på en besvikelse. Men jag tror att Jordan kommer sluta med något pompöst... han har ju trots allt lagt ner en stor del av hela sin livstid på dessa böcker och kommer nog inte sluta med något dåligt... det är vad jag hoppas på iaf, serien är värd ett bra slut.

Anders
(no login)

precis

May 12 2001, 9:53 PM 

inget lyckligt slut här inte för då blir jag ledsen. det ska väl komma ett nytt världsfall eller minns jag fel?
nu när rand fixat smittan så kan det fallet inte bero på att folk blir galna...undrar vad som ska hända...

Lanfear
(no login)

(nt)Själv håller jag dock på ett lyckligt slut!

May 12 2001, 9:56 PM 

(nt)

Anders
(no login)

det skulle inte vara särskilt trovärdigt

May 12 2001, 11:03 PM 

tänk själv...den svarte släpps ut från sitt fängelse. trollocker och halvmän går till attack i mängder. för att inte glömma de förlorade som ännu är i livet. man har ju inte sett gränsländerna så lungna som nu. trollockerna lär ju knappast ha tagit slut så de samlar sig troligen inför en massiv invasion.
den oerhörda kraften som släpps loss måste ju resultera i att en del av huvudpersonerna dör. annars kommer allt bara kännas löjligt. så svag kan inte ondskan vara.

Låt dem dö!!! Låt det bli ett nytt världsfall!

Lanfear
(no login)

visst kommer det att hända mindre trevliga saker...

May 13 2001, 1:30 PM 

...men i slutändan tror jag dock att allt kommer att sluta lyckligt. Visst, det kanske blir ett nytt världsfall men så hemskt olyckligt kommer det inte att sluta!
"Två gånger gryr dagen då han spiller sitt blod
En gång för sorg, en gång för födelse"
Drakprofetian är ju som sagt otydlig men det där kan ju betyda att han överlever...

Anders
(no login)

eller....

May 13 2001, 6:18 PM 

eller så föds hans nya barn då...

Lanfear
(no login)

skulle det oxå kunna vara... (nt)

May 13 2001, 6:25 PM 

(nt)

Nova
(no login)

ja..

May 13 2001, 8:50 PM 

Hmm... är jag ute och cyklar när jag tror att profetian säger att dagen skall gry två gånger en för död och en för födelse? Barnet kasnke föds då.... Jag svamlar nog bara...

Anders
(no login)

(nt) du är inte ensam om att tro det

May 14 2001, 2:04 PM 

.

Current Topic - Snart Finito...  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement