ja, jag har också fått för mig det. har grubblat på det läänge men trott att jag haft fel. Det är knepigt, vääldigt knepigt...
Anders (no login)
kanske winters heart kan ge en ledtråd
May 12 2001, 9:46 PM
Kan det vara så att det fungerar på samma sätt som i den där staden Rand besöker i Winters Heart? En terángreal som hjälper henne att leda kraften trots att hon är i en stedding?
Eller är det helt enkelt en miss av Jordan?
Lanfear (no login)
(WH) om ni har läst den...
May 12 2001, 9:49 PM
...så vet ni att det finns några slags föremål som man kan ladda med kraften och använda sig av på de ställen där det inte går att leda kraften i vanliga fall. Cadsuane använder sig av sådana i Winter's heart. Kanske så har Verin en liknande, eller så är det nåt väldigt konstigt med henne (vilket jag tror).
Vi har ju i någon bok fått veta att hon kan juga. (när hon säger att Moiraine skickat henne, vilket hon dock inte alls har...)
Anders (no login)
Konstigt...
May 12 2001, 10:45 PM
...men det är klart det går ju att avsvära sig sina löften. hon kan ju knappast vara mörkervänn så om hon inte svurit av sig sina 3 eder och har skumma ter angrealer så måste hon vara...ja jag vet inte vad.
Å andra sidan vore det inte likt Jordan om det är så att hon har avsvurit sig och har en ter angreal. Han borde ha gett en letråd om det för länge sedan i sånna fall.
Lanfear (no login)
???
May 13 2001, 1:38 PM
Ja, det verkar som om det är nåt som inte stämmer riktigt. Jag tror inte att Verin är en mörkvän, men jag tror heller inte att hon är den som hon utger sig att vara...
Basher (no login)
Det heter Brunn.....
May 15 2001, 3:30 PM
där kan man lagra kraft for att använda där man igentligen inte kan leda