Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Hur kan................

July 17 2001 at 9:56 PM
???????  (no login)

-
Hur kan Callandor bara änvendas tryggt av två kvinnor och en man varav en av kvinnorna styr
flödena när en man måste leda alla blandade länkar under treton.

Respond to this message   
AuthorReply
One from the Past
(no login)

Hmm

July 18 2001, 6:26 PM 

antagligen funkar det annourlunda när man använder Callandor..den är juh trots allt rätt mäktig

Satander
(no login)

Untitled

July 24 2001, 9:37 PM 

Förvisso, men ändå en intelligent fråga som tål att diskuteras. Om det vore så att det funkar för att Callandor är mäktig så borde ju det stå i boken eftersom det är en ganska relevant fråga.

Moghedien
(no login)

Hmm...

July 25 2001, 12:53 PM 

Var det inte för att Callandor saknade skyddet som de andra sa'angrealerna har gentemot smittan. Att en man utsätts för påtok för stor smitta på en gång, så en kvinna måste leda flödena...

/Moghedien

Farbror Get
(no login)

Inget konstigt...

July 25 2001, 12:59 PM 

En cirkel under tretton med MER ÄN EN MAN måste ledas av en man, finns bara en man i cirkeln kan den ledas av en kvinna.
Källa: Guiden

One from the Past
(no login)

bra!

July 25 2001, 9:09 PM 

visste att jag visste svaret men jag äger inte guiden så jag mindes inte exakt hur det var..tack farbror get!

???????
(no login)

Fel!!!!!!!!!!!!!

July 31 2001, 9:09 PM 

Jag vet ej vad som står i giden men i ordlistan står det att alla blandade länkar under tretton måste ledas av en man.

Farbror Get
(no login)

Inte fel ... tror jag

August 1 2001, 11:36 AM 

Ok, jag uttryckte mig lite slarvigt...
Guiden säger:
"In most cases, either a man or a woman can control the link--this is called leading, focusing, or guiding--but in the case of a circle of seventy-two, a circle of only one man and one woman, or in MOST circles of up to thirteen which contain MORE than one man, a man must lead. Excepting the examples given above, and other circles of thirteen or less, a woman must lead where the minimum number of men are present."

Alltså finns det cirklar med under tretton personer där män ingår som kan ledas av en kvinna, guiden säger inte vilka dessa är men om jag minns rätt så ingick två kvinnor och en man i länken med collandor i Winters Heart.

Current Topic - Hur kan................  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement