Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Logain

July 21 2001 at 5:33 PM
Jakop  (no login)

-
Tja alla! Jag har en liten fundering...
I Järnets tid när Vita Tornet skickar Aes Sedaier för att krossa Svarta Tornet så träffar en grupp med Aes Sedaier på Logain och massa ash'amaner (strunta i bokstavningen). Då gör Logain någonting med en av Aes Sedaierna. Han kysser henne och säger nånting i stil med "Det var så här vi lärde oss att göra" och sedan gör Aes Seedaien som han vill. Kan det ha varit tvångskraften? Har Mazrim lärt ash'amanerna (strunta i bokstavningen) det? Anyone?

Respond to this message   
AuthorReply
Farbror get
(no login)

Bundna kanske...

July 22 2001, 11:52 AM 

Jag tror de blev bundna som väktare, då kan Asha'manerna kontrollera Aes Sedaierna, kanske fungerar bandet annorlunda när en man som kan leda kraften binder en kvinna som också kan leda kraften till sig än mellan väktarte och Aes Sedaier?

Satander
(no login)

Bundna?

July 24 2001, 9:32 PM 

Jag trodde inte att kvinnor kunde bli bundna av män utan bara tvärtom. Det kanske är en av de förlorade gåvorna(kommer inte ihåg vad det kallas men samma grej som att färdas)?

One from the Past
(no login)

så här är de

July 25 2001, 9:13 PM 

Farbro get har rätt..han band dom till ssig helt enkelt..o killar kan göra så på tjejjer o tvärtom..anledningen till att ingen har gjort spå på et tag är att killar som kunde leda inte levde tillräckligt länge..(went coco eller blev dödade av bitcharna)..sen även om dom levde lite längre så kunde dom inte göra det för ingen kunde lära dom..

Current Topic - Logain  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement