|
SlutetAugust 6 2001 at 5:23 PM | Weeper (no login) |
| - Man kan ju spekulera i all oändlighet hur slutet kommer att vara. De flesta tror säkert att slutet kommer att vara lika med Tarmon Gai´don. Att Rand efter att ha besegrat den svarte ligger blödande på drakberget och offrar sitt liv för ljuset.
Men något säger mig att Den Sista Striden inte kommmer att vara den avgörande händelsen i serien. Den kanske inte ens kommer att äga rum? Jag har säkert fel, men det kan inte sluta så som de flesta tror sig veta....det vore för uppenbart. Nä, jag tror att Jordan kommer att överraska oss alla. Eller jag hoppas det ialla fall. Äh, vi får väl se..... |
|
| Author | Reply |
Matte (no login) | bra fråga | August 6 2001, 7:02 PM |
Trevlig sida btw, min första men troligen inte sista post här.
Jag tror den sista striden kommer äga rum. Annars vore det lite som att bli snuvad på konfekten. Men den stora frågan är om det kommer gå som förra gången. Att draken dör och iochmed det besegrar skuggan, Även fast lews therin inte lyckadesfullständigt. För tidens hjul vrider sig och då måste ju allting komma igen.
Jag hoppas dock inte Rand dör i slutet, jag har gillat honom sen första boken. Vi får väl se hur det går. |
|
Laughing Dark One (no login) | En idé slog mig | August 6 2001, 11:58 PM |
Först: Att spekulera huruvida det blir någon Tarmon Gaidon kan man som du nämde göra hur länge som helst. Självt tycker jag det vore lite trist om det inte blev något av, dock tror jag att Jordan möjligen inte kommer ha någon sista strid.
Men så slog mig en tanke som kan vara något. Jag kommer inte ihåg riktigt hur det var sagt men det är ju det där med drakens blod på Shayol Ghuls klippor. Trots allt, så är Rand inte draken utan Draken Återfödd. Och då kan man lätt komma tillbaka till de där verserna med att två gånger skall han märkas och med priset han måste betala o.s.v. Pris han måste betala=Lews Therin i huvudet? |
|
One from the Past (no login) | eller så.. | August 7 2001, 1:25 PM |
kan det vaar så att "draken blod" syftar på aiel som kommer nästan utplånas vid sista striden, dom överlevade går sedan tillbaka till lövets väg osv osv..
o Jordan kommer skriva om sista striden för han har redan i princip sagt att slutat är redan klart men jag tror inte serien slutar vid sista striden..kommer nog vara så att den händer i mitten av en bok o sen handlar resten om hur det gick efteråt..eller så blir det en hel bok om hur det gick efteråt.. |
|
Mic (no login) | men | August 11 2001, 8:52 PM |
Jag har för mig att det aldrig står att han kommer dö. Jag vet att det har tagits upp förut, men jag tror inte att det betyder att han kommer att dö, bara att hans blod ska flyta, eller nått sånt. Dessutom så har vi ju även teorin att det blir hans halvbror galad ( eller nått sånt, jag har inte läst seien sen i våras, så jag kommer inte i håg namnen) |
|
Laughing Dark One (no login) | har inte... | August 15 2001, 8:16 PM |
Robert Jordan sagt att det skall bli en sista strid. Nu när jag tänker på det så sa han väl det när han var i Holland?
Vad var det om Galad, eftersom jag ny har jag missat detta, kan någon förklara
Tack =) | |
|
|
|