Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Slutet WH [eng]

August 9 2001 at 2:33 PM
Moghedien  (no login)

-
Cadsuane säger "... in return for no more than a few singed Forsaken and one dead renegade." Jag översätter "signed" med målmedvetna, rätta mig om det e fel, vilket innebär att det bland de förlorade bara var Osan'gar som dog (renegade = Dashiva). Ingen större förlust, trots alla de möten som sker. Hur lyckas de förlorade undkomma? Lr hur lyckas de i Rands sällskap undkomma? (ivrig på att få veta svaret i nästa bok..)
Aran'gar möter Eben, Daigian, Beldeine och Nesune. Aran'gar skärmar av Eben, men denne kastar sig mot Aran'gar. Senare vet vi att Eben är död, alltså dog han i den attacken, men vad gjorde kvinnorna med Aran'gar? Hur kunde han lyckas fly? De står ju praktiskt taget på varandra... Om de nu har berättat allt för Cadsuane...

Dör Demandred i Shadar Logoth? eftersom hela staden försvinner då Rand är klar. Fast då borde väl de som slogs mot honom (Flinn, Sarene, Corele) misstänka det och meddela Cadsuane.
En annan intressant duell e den mellan Cyndane och Alivia. Alivia är betydligt starkare än Cyndane. (Alivia var starkare än Cyndande varit i A/Eel fins värld, Cyndane svagare nu än tidiagre). Undra om inte "sista chansen" tog slut där...

hmm jeje, går ju inte att diskutera det här nå vidare men, vad tror ni, kom alla andra utan de Förlorade undan? Lr var det fler än Osan'gar som dog? Varför fegade Moridin och Semirhage?...

Respond to this message   
AuthorReply
Julle för fan
(no login)

Så här ligger de till

August 10 2001, 12:26 PM 

"signed" ställde till det en hel del för mig med men sen slog jag upp det o det stod "svedda"..altså slängde dom lite eldbollar på dom o brände dom lite men ingen dog..(förutom Osan´Gar då men dom vet inget om att han var förlorad o sånt)

Demandred dog inte men däremot fick man veta att han inte är Taim..Demandred såg ju en av Ashamanerna o kände inte igen honom o det skulle Taim gjort alltså är inte Taim Demandred o det öppnar en massa frågor om var Demandred egentligen håller hus..

Att dom flesta förlorade kom undan beror nog på just att dom är förlorade o kan liiiite mer än Aes Sedaierna..plus så är dom fega svin o när rand o Nynaneve kom igång ordentligt med statyerna vart dom nog lite skrämda..finns iofs dom som säger att Mogheiden dog när hon slängdes iväg av nån sorts explosion men det skulle inte kunna vara så..hon ska dö ordentligt i en "bitchfight" med Birgitte eller Nynaneve eller nån

Moridin fegade för att de e han som styr o ställer och jag tror inte han vill visa upp sig för mycket för Rand. Sen att Semirhage fegade beror nog på att hon var långt som fan därifrån..hon o demandred o mesaena (eller vad hon nu heter) är dom ända som man inte vet alls var dom håller hus..eller mesaena är antagligen i Vita tornet men det vet man inte säkert..Semirhage o Demandred är mysterier

Cadsuane
(no login)

Demandred

August 15 2001, 10:56 AM 

Demandred skulle kunna vara Balwer..
d e bara något en del fått för sig men d finns lite intressanta bevis..=)

Moghedien
(no login)

Hmm intressant tanke, aldrig tänkt på faktiskt....

August 15 2001, 11:13 AM 

..men jag tror inte på den heller =)

Barbapapqa
(no login)

Semirhage

August 19 2001, 2:24 AM 

Vi vet (till 99%) att Semirhage = Anath och alltså är Tuon rådgivare/betjänt

Att Mesaana gömmer sig i Tornet är också känt, men däremot inte som vem.

Kungen
(no login)

hur vet du att Semirhage e Anath???(nt)

September 9 2001, 8:14 PM 

Current Topic - Slutet WH [eng]  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement