Sagan om Drakens Återkomst

--

<< Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  

Moraine

August 10 2001 at 8:32 PM
Rand al(bin)'Thor  (no login)

-
Jag undrar om inte det är så att Moraine kan komma tillbaks. Jordan har ju aldrig sagt att han dog utan att hon fösvann.

Alla vet ju sen länge att Rand är Draken återfödd. Han är en viktig person för världen.

Men Jag tror även att Perrin och Mat är viktigare än vad man kan tro.
Jaja, Mat blåste i Valeries horn och Perrin gör ju mycket fina grejer. Men ded måste ju finnat något något viktigare som de ska göra.

Respond to this message   
AuthorReply
MesaanA
(no login)

hmm

August 10 2001, 8:46 PM 

Hoppas verkligen inte Moiraine e död. Jag gillade faktiskt henne från första stund. Lite annorlunda och mer rebellisk en den vanliga aes sedaien.
Perrins öde tycker jag e mycket intressant, skulle gärna vilja att det berättades mer om vargbröderna, hur många det finns och hur bandet fungerar.
Jag tror det kommer komma nån avslöjande i nästa bok om vems minnen igentligen Mat har i huvudet.

Julle
(no login)

Eel´finn och Ael´finn

August 11 2001, 12:16 PM 

Moiraine lever..det har inte kommit några riktiga bevis men tex så såg Min på Thoms aura att han skulle sträcka sig in i en eld eller nått liknande o ta ut en blå sten..(moiraines blå sten)..Det mesta tyder på att Thom kommer ta sig in till Eel´finn och Ael´finn genom tornet Ghjienji eller vad det heter och lura finnarna o ta ut Moiraine o leva lycliga i alla sina dar..Thom e nämligen käääär i Moiraine förstår ni..o Moiriaine är lite småtänd på Thom hon me

Rand al(bin)'Thor
(no login)

bra teori

August 12 2001, 9:54 AM 

bra teori om att Thom räddar henne.

Eftersom Lanfear drogs in samtidigt som Moraine så kan det ju vara så att även hon kommer tillbaka. Hon är ju faktiskt en av de starkaste av de förlorade.

Du har läst Vinter's heart va?? för jag kan inte komma ihåg någonting om att Min ser någonting sådant.

Rand al(bin)'Thor
(no login)

...........m.......

August 12 2001, 10:13 AM 

Jag läste på en sida att Moraine tros leva men behöver isåfall bli räddad alltså verkar det som du har rätt.

Julle
(no login)

joo

August 12 2001, 12:58 PM 

jag e 100% på att det kommer bli så men det står inte i Winters Heart..är i nån av dom två böckerna som skrevs efter att moiraine försvann tror jag..

Moghedien
(no login)

Hmm... tillägg:

August 12 2001, 2:11 PM 

Synen kommer inte ifrån Winters Heart, utan en tidigare bok. Jag har för mig att Min t.o.m. såg synen runt Thom då Moiraine "levde" men det verkade inte så då jag tittade i mitt "lilla arkiv" med fakta.

F.ö. ges vissa ledtrådar i Winters Heart om vissa händelser, så jag rekomenderar att läsa böckerna på engelska. Så att ni kan hänga med i diskutionerna ordentligt .

/Moghedien

basher
(no login)

Untitled

August 13 2001, 5:27 AM 

det finns väll aven e teori på att moraine och laefears personlighter lixom slågs ihop och blev cyande eller vad hon heter....dom som bär en själsfällorna mordin har...

Julle
(no login)

Hum...nej

August 13 2001, 12:01 PM 

aldrig hört talas om den där teorin..verkar helt absurd dessutom..

Cadsuane
(no login)

Untitled

August 15 2001, 10:50 AM 

en liten grej bara...d va inte Min som såg auran runt Thom att han skulle fixa ut Moiraine..d va Egwene som drömde det..:)

va beträffar Cyndane/Lanfear/ Moiraine...d skulle ju faktiskt kunna vara så att L och M har blivit C..
Lord Luc/Slayer är ju faktiskt en "ihopsmältning" av Luc och Isam..
men..ja e lite tveksam..
tror att Cyndane e endast Lanfear, hon togs till Shayol Ghul för att hon varit "olydig.." och blev "mindtrappad"..å nu hänger hennes medvetande runt halsen på Ishy..

Julle
(no login)

inte samma sak

August 15 2001, 5:51 PM 

Luc o Slayer är inte samma sak som Moiraine o Lanfear..Luc är juh egetligen ISam o han försvan i The bilght o blev knäpp o blev slayer

Laughing Dark One
(no login)

ENG

August 15 2001, 8:54 PM 

En teori jag hört är att Alivia är Moiraine men vad som talade för det kommer jag inte ihåg.

Isam och Luc var väl samma person (eller?inte helt säker här), nämligen Slayer.

felicina å cadsuane
(no login)

nepp

August 15 2001, 10:03 PM 

luc är inte alls isam...
luc och isam är samma person nu mera, men så var det inte förut...
'Luc came to the Mountains of Dhoom.
Isam waited in the high passes
The hunt is now begun. The Shadow's hounds now course, and kill.
One did live, and one did die, but both are.
The Time of Change' osv osv osv...

I den vakna världen ser han ut som Luc, det var därför han påminde Perrin om Rand, eftersoma tt Luc är Rands farboror.
I tel'arad'rhiod kan han, the slayer alltså, ta sin egen form, och då som Isam.

Barbapapqa
(no login)

Untitled

August 19 2001, 11:22 PM 

Svårt eftersom Alivia är 400 år..

Indra
(no login)

Mins synder..

August 22 2001, 8:14 PM 

Min har visst haft en syn om Moiraine å Thom. För i nån bok.. Kommer inte ihåg vilken, men iaf så var hon i Salidar då tror jag.. Så sitter hon å tänker på sina syner och "kommenterar" i tanken att ´den enda syn hon haft som inte slått in var en om Thom och Moiraine' Men vad den synen gick ut på vet jag inte..

kram!

Julle
(no login)

Thom o Moiraine

August 22 2001, 8:50 PM 

tror hon såg att dom skulle bli tillsammans eller nått..men hon e borta o därför tror hon att den inte kommer slå in..vilket bar abekräftar att moiraine kommer tillbaka

Current Topic - Moraine  Respond to this message   
  << Previous Topic | Next Topic >><<< Return to Index  
Find more forums on FantasyCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2008 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement