Jag läste ut winter's heart nån gång i juli. Efter att ha kommit över begäret efter nästa bok tänkte jag så skriva ett litet inlägg här. Min åsikt är att Rand är jobbig, han fattar ju nästan inte vad som pågår i världen och nästan alla smider lustiga ränker hit och dit både vänner och fiender. Undrar vad som hände efter källans rening... nåja. Killen får allt bättra på sig om han ska kunna rädda världen, jag tycker att jordan har byggt upp tillräckligt med rand-är-en-tokig-ond-jag-gör-som-bäst-för-alla-utom-mig karaktär. Nu får han ta sig i kragen och ta itu med sina problem.
"Hacka inte ned mig direkt okej, jag kanske tappat detaljerna litet på ett halvår:-)"
Jo Rand borde visa lite mer tåga, framför allt då mot de djävla förhatliga Aes-Sedaijävlarna.egwene och hennes djävla självgoda anhang som fortfarande tror att de är världens mittpunkt. Han borde rensa upp bland Asha'manerna,döda Taim och sätta Logain på hans plats.
Mastern (no login)
nja.....
August 30 2001, 9:10 PM
Rand är ju inte helt säker på att Taim är en förrädare och han vet inte heller att Logain kan vara god. (Observera att det står kanske)
Sedan så vet han att Aes-Sedai'arna är för betydelsefulla för att ta död på.
De gör ju det som de tror är bäst även om det inte är bäst.
Och om han skulle göra det så skulle han orsaka ett krig som skulle kunna leda till ett nytt världsfall. Okej där kanske jag överdrev lite.
/mastern, klart slut
(no login)
Tveksam
September 1 2001, 10:37 PM
Tänk på hur alla vill att han ska göra olika grejer, hur kraften och galenskapen påverkar han och hur all stress och ansvar och oro och...och...och.... fatta att det är rätt mycket för honom att bära på och det är inte så lätt att bara vara helt cool och vara helt sin egen då alla rycker i han och ser varje uttalande han gör som nån politisk manöver eller nåt. Jag skulle inte vara lika psykiskt stark som Rand!!! Jag är impad av han! Men.....likväl blir man ju rätt irriterad på vad han har för sig då och då... Men, man måste ju erkänna att han är raggarn nummer ett; att alla tre har fallit för han är ju nåt som bara händer i....tja...böcker flin
Mehja (no login)
Jo men..
September 6 2001, 10:51 AM
Han skulle kunna hjälpa Egwenen lite, med Vita Tornet och Elayne med, för den delen. Det vore ju en lätt match för honom.
Nynaeve (no login)
Jaa
May 20 2002, 10:42 PM
Rand är jobbig. det händer en massa runt honom, men rand har det där dystra allvaret som lixom kastar en grå dimma över allt... det blir lixom lite färglöst då... om ni fattar vad jag menar. först så smög Rand och hans vänner fram i skogen som villebråd. sedan smög de fram i skogen som rovdjur. sist, ch absolut tristast, så klampar Rand fram i spetsen för en här med tusentals man som om han aldrig jagat förr, försöker skrämma ihjäl villebrådet med sin blotta storlek... det är inget roligt azzå, ni fattar va? personligen tycker jag bättre om Nynaeve och Elayne som fortfarande ligger på rovdjursstadiet och har gjort det hela tiden och förmodligen kommer stanna där. de och Thom merrillin och Juilin sandar är absolut roligast. till och med Egwene håller på att lämna rovdjursstadiet. hon är på väg upp till amyrlintronen! *pomp**ståt*
azzå, ni fattar va? Nynaeve och Elayne är de bästa inom hela serien. och snälla! nån kan väl åtminståne berätta om det fanns någon svart dimma med vid reningen av saidin...?