Vilken viktig roll kommer Nynaeve att spela i fortsättningen? Alla andra från Two Rivers gänget har ju viktiga befattningar att leva upp till. Men Nyn har än så länge inte någon speciell uppgift.
Jag tror att hon kommer att bli den mäktigaste kvinnliga Aes Sedai som någonsin har funnits. Och att hon med sin förmåga att hela kommer att vara tvungen att hjälpa Rand från någon svår skada. Kanske rent av döden. Vidare tror jag att hon kommer att stå vid Rands sida när det blir dags för Sista Striden, hon har ju gett sig den på att se till att alla klarar sig och kan återvända hem till Emondsvall.
Kom också ihåg att Elayne bland Gilles kvinnorna såg en flicka med kanske större potential än Nyn. Att hon kommer att komma med i leken är ingen större chansning heller.
Om något av detta finns att läsa om i Winters Heart vet jag inte eftersom jag läser serien på svenska. Jag vet också att det finns många som dömer ut serien på svenska och ser ner på dem som inte läser den på engelska. Jag har läst halva LoC på engelska och ser ingen större skillnad på att läsa det ena eller andra språket. Ok vissa saker kanske låter "tuffare" på engelska men jag vet inte om jag bryr mig så mycket om det.
Tack för mig.