|
Mesaana=GalinaSeptember 8 2001 at 9:04 PM | Taelen a'Veris (no login) |
| - Jag håller fullständigt med om det som Uther Pendragon skrev i början av det här Forumet om Mesaana. Det kan vara Galina. De bevisen han hade talar för det, plus att när Galina blir tillfångatagen av Shaido så tänker hon nåt om att hon har fått riken och kungadömen att böja knä inför henne, men att hon inte ens vågar säga emot minsta lilla till den shaido kvinna som håller henne fången. Ja har länge funderat på vad hon kan ha menat när hon tänkte så, och när jag läste hans inlägg slog det mig. Alltså Mesaana=Galina!!!
Va tror ni?? |
|
| Author | Reply |
Paw (no login) | Tror inte ett dugg på det | September 10 2001, 7:10 PM |
Om Galina hade varit Mesaana så hade det varit en barnlek att rymma ifrån Shaido. Men istället verkar hon rädd, låter inte alls likt.
Möjlig Spoiler!!!!!!
Däremot tror jag att Mesaana är Beldeine i Vita Tornet.
Vet inte om dem svenska böckerna har tagit upp det ännu men i dem jag har hunnit läsa på engelska nämns det att Mesaana är i Vita Tornet. |
|
Taelen a'Veris (no login) | va mena hon | September 11 2001, 8:11 PM |
va mena hon när hon sade att hon en gång i tiden hade fått drottningar och kungariken att böja knä?? |
|
Moghedien (no login) | Kan ev. vara ENG.. | September 15 2001, 11:34 PM |
Galina har ju varit den efter Alviarin högsta Svarta Ajah, så lite oreda har hon nog kunnat ställa till. Hota Kungar torde inte vara så svårt...
|
|
Nova (no login) | njaaooo.... | September 21 2001, 11:52 PM |
Hmmm... kanske det är då som du säger att Galina faktiskt är Mesaana men jag har dock svårt att tro det. Men jag har fått för mig att Halima däremot kan vara lite mysko... jag menar, när Mesaana "hälsar på" The Keeper i Vita Tornet så gör hon en gest som jag tycker jag känner igen från Halimas besök i Salidar... jag kan vara ute och cykla fullständigt och det är jag antagligen men jag kan ändå inte sluta att fundera. |
|
Taelen a'Veris (no login) | kan också va ENG | September 23 2001, 8:45 PM |
njae... som ja har fattat det så är Halima Osan'gar eller Asan'gar (den kvinnliga av dom iaf. kommer inte på vilken av dom det är bara) |
|
basher (no login) | Nej... | October 29 2001, 9:58 AM |
gallina blev ju tillfångatagen av ariel...och messana finns i vita tornet jag tror mer pa att det e den dära bruna systern som hjälpte till att avsätta Siuan... |
|
Nynaeve (anna =SoDå fan) (no login) | Ganska troligt att... | May 20 2002, 2:29 PM |
...Galina är Mesaana, hon är ju avskärmad hos Shaido, som ni kanske minns. mycket kunde hon inte göra, där fanns ju en massa visa, och vad jag förstått så är de flesta av dem starkare än aes sedaierna i tornet... | |
|
|
|