Welkom op het 'oude' prikbord van De Kattensite

<< Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  

Bedankje (met foto's)

April 17 2002 at 3:27 PM

Ik wilde via dit forum Paula Kroese nog even bedanken voor het ondeugende kitten (katertje) dat we dmv dit forum bij haar konden afhalen.

Toen we met hem thuiskwamen was hij 8 weken en woog 800gr. Nu, 17 dagen later, is hij 10,5 week en weegt ruim 1200gr. Hij groeit dus lekker We hebben hem Indy genoemd (naar Indiana Jones).

Nu hadden we al een kat (nu elf maanden oud) en we waren een beetje bezorgd of dat wel goed zou gaan, aangezien de grootste ondertussen wel een panter lijkt (hij is slank en toch 6,5 kilo). Hij heet Storm.

Maar alles gaat prima en ze waren al snel aan elkaar gewend. Storm lijkt een vaderrol aangenomen te hebben, ondanks dat hij zelf nog zo jong is. Nu liggen ze vaak bij elkaar en de kleine volgt Storm overal en doet alle ondeugende dingen na. Ze wassen elkaar uitgebreid en als ze moe zijn, gebruikt Storm de kleine wolbaal nog wel eens als kussen (zie foto's).

We zijn heel blij met hem want nu is Storm (die pas zijn broertje verloor aan een hartstilstand) weer helemaal opgeleeft.

Nogmaals bedankt.
Groetjes,
Roland

Respond to this message   
AuthorReply

wat lief!

April 23 2002, 4:31 PM 

Wat ontzettend dankbaar zijn die foto's je ziet ze genieten alle twee.
ik heb zelf ook een heleboel pezenbeesten en het gaat ook heel goed,maar ik geniet er ook van dat het bij jullie ook goed gaat.
Ik wens jullie nog heel veel fijnne jaren.
groetjes en een poot van ons.

Respond to this message   

Re: wat lief!

April 23 2002, 4:52 PM 

Bedankt Irma,

Ja, het zijn echte poepies, die twee. De grootste neemt een beetje de vaderrol over en laat het meeste wel toe. Die kleine springt af en toe met alle vier de poten bovenop zijn kop en alles wat hij ertegen doet is hem proberen te wassen
Maar soms zit het hem ook tot hier en dan pakt-ie de kleine vast en bijt hem dan hard. Dan gaat die kleine wel piepen en hou ik mijn hart vast, want zo'n klein beestje is toch nog heel breekbaar.
Volgens de dierenarts kunnen katten dat heel goed onder elkaar regelen en weten ze tot hoever ze kunnen gaan, maar soms...

Groetjes,
en pootjes van de kattebeesten,
Roland

Respond to this message   

hartstikke lief

April 24 2002, 3:12 PM 

Hoi Ronald,

Jou Storm is precies mijn Mickey. Rakker, zijn maatje is een maand geleden overleden. Nu ga ik vandaag voor een vriendinnetje voor Mickey kijken. Een poesje van 4 jaar. Ik hoop dat ze het samen net zo goed zullen kunnen vinden als die twee bij jou.

Groetjes, Sandra

Respond to this message   

Re: hartstikke lief

April 24 2002, 3:28 PM 

Hoi Sandra,

Wat leuk dat je gezinsuitbreiding krijgt

Nou, de eerste paar dagen was het toch wel aankijken hoor. Storm was alleen zijn broertje gewend en de kleine Indy kwam natuurlijk uit het nest, dus je zou zeggen dat ze wel aan andere katten gewend zijn, maar geur is kennelijk alles.
De eerste twee dagen hoefde Storm (de grote) maar in de buurt te komen of die kleine zette een hoge rug en een dikke staart (nou ja, staartje) op en blazen dat-ie deed. Storm was alleen maar nieuwsgierig en wilde alleen maar snuffelen.
Tot de tweede dag, toen Indy diep in slaap op de bank lag. Storm kwam aangeslopen en kon hem helemaal besnuffelen. Toen werd Indy wakker en bleef hem alleen maar appelig aankijken en deed niks. En sindsdien is die kleine niet bij hem weg te slaan. Hij ligt zelfs OP hem te slapen (zie foto). Is dat lachen, of niet?

Groetjes,
Roland

Respond to this message   

Succes.

April 28 2002, 10:42 AM 

Hallo,

Ik smelt van die foto's en ik wilde je nogmaals bedanken voor je berichtje. Ik kan alleen maar hopen dat mijn poes net zo leuk omgaat met de nieuwkomer.

Groetjes F.

Respond to this message   
Hanneke

Schetig

June 28 2002, 11:57 PM 

Hoi Roland! Wat een ontzettend leuke foto's van je twee katten. Ontroerend, koddig en lief!
Veel plezier met die twee poepies!
Groetjes, Hanneke.

Respond to this message   

Re: Schetig

June 29 2002, 12:47 AM 

Hoi Hanneke,

Ja, leuk zijn ze, he? Inmiddels is Indy (de kleine) nu alweer een stuk groter en weegt bijna 3 kilo. Maar hij zal niet zo groot worden als de zwarte Storm, omdat Indy zijn moeder ook een kleine poes was.

Hij is nog steeds wel erg ondeugend en klimt af en toe gewoon bij Storm op zijn rug alsof hij paardje gaat rijden en probeert Storm (die dan gewoon een beetje appelig voor zich uit zit te kijken) in zijn keel te 'bijten'. Storm doet dan zijn ogen dicht alsof hij het lekker vindt, want kennelijk is Indy nog te klein om hem pijn te doen.
Ook lijkt Indy iets dominanter te zijn dan Storm, want die laat zich snel van zijn etensbak duwen door die kleine, alsof hij denkt: "Ach, laat hem maar. Hij moet er nog van groeien".

Het zijn allebei scheetjes, Storm een goeie lobbes en Indy een vrolijke en soms wat jaloerse spring-in-het-veld. Op de foto hieronder is Indy wel erg lief, want daar ligt-ie in dromenland, waarschijnlijk te dromen van lekkere melksnoepjes, stukjes kip en fijngehakte tonijn

Groetjes,
Roland

Respond to this message   

tijger

July 3 2002, 4:27 PM 

ik wil jullie laten weten dat ik het leukke fotos vind
het lijken net mijn katten ze zien er net zo uit voor al die grijze die heet tijger ik heb ook net zon zwart met witte poes liefs gabrielle

Respond to this message   
lin

prachtig

July 7 2002, 5:51 PM 

wat een prachtig gezicht is dat zeg die 2 katten!

Respond to this message   
Malou

leuk stel samen

July 21 2002, 4:50 PM 

Heej roland , een leuk gevormd stelletje zie ik wel.

En wat ik helemaal leuk eraan vind is dat jouw kleine grijze tijger zo goed als exact op mijn kleine grijze tijger lijkt.

zelfde randjes om de oogjes zelfde kleur alleen een iets minder bruin neusje.

Ik ben blij dat alles zo goed is verlopen met die 2.

groetjes Malou

Respond to this message   

elkaar wassen

August 2 2002, 5:38 PM 

Echt? Bij mijn katten is het net zo : Als de jongste kat (poeker) ligt te slapen, dan begint de oudste (pino) hem te wassen. Ook bij hem lijkt het alsof hij de vaderrol heeft overgenomen. Maar na een tijd word poeker wakker en vind hij dat ie wel genoeg gewassen is voor vandaag en begint hij in Pino's oren te bijten. Na een tijdje beginnen ze dan nogal wild te "vechten" totdat Poeker uiteindelijk wegloopt. Maar ik heb ook eens ergens gelezen dat elkaar wassen dient om te laten zien wie er de baas is. Ik weet niet of ik het wel geloof eigenlijk...
groetjes,
Ine

Respond to this message   
Roland

Re: elkaar wassen

August 2 2002, 6:41 PM 

Hoi Ine,

Elkaar wassen is eigenlijk geen normaal gedrag voor katten onderling. In de natuur wast alleen de moederpoes de kittens en dan nog maar totdat ze van de melk af gaan.

Bij binnenkatten die elkaar wassen is het eigenlijk aangeleerd gedrag. Er is niets verkeerds aan en moeilijk af te leren.

Het feit dat de kat die gewassen wordt er wel eens genoeg van krijgt en dan gaan bijten, is ook normaal. Dat kan ook gebeuren als je je kat zit te aaien. Hij ligt te spinnen en plotseling, zonder duidelijke reden, bijt hij keihard in je hard en gaat er vandoor. Dat is dan niets persoonlijks, maar plotseling voelen katten zich dan bedreigd en reageren op die manier.
Vaak kun je al zien wanneer ze gaan bijten aan de stand van de ogen en de oren die plat gaan liggen. Als je dat ziet kun je maar beter even stoppen met aaien

Groeten,
Roland

Respond to this message   
Ine

katten

August 9 2002, 10:05 PM 

Ik vind je katten echt enorm schattig en ik vind het heel lief dat Storm zich zo over dat kleinje ontfermt ! Ik heb op dit moment ook een kitten bij, maar de twee volwassen katers zijn eerder bang van die grote "muis" ! Ze blazen, grommen en willen naar buiten als ze het kleintje zien. Ook zetten ze grote ogen op. Ik probeer hen zoveel mogelijk binnen te laten en ook te knuffelen, ze doen echt abnormaal. Ik hoop dat dit snel overgaat. Toen Pino en Poeker elkaar voor het eerst zagen toen was het ook zo, maar een week later waren ze goede vriendjes
Groetjes,
Ine

Respond to this message   

Weer een update

September 12 2002, 12:43 PM 

Hallo allemaal,

Sinds mijn laatste bericht is Indy alweer wat gegroeid, al zal hij niet zo groot als Storm worden. Indy is nu 7 maandjes en weegt 3,8 kg. Hij lust/eet geen blikvoer, alleen maar droogbrokjes en vis. Verder is hij helemaal verzot op aardbeien, perzik en banaan.
Nu hij groter is geworden en erg jaloers en dominant, probeert Storm hem eerder te ontlopen dan dat hij bij hem gaat liggen. Indy is nog steeds net een poetsvisje bij een haai en lijkt meer op Storm zijn schaduw, aangezien hij hem overal volgt. Indy is een druk, spontaan katje geworden die ook erg ondeugend en om op te vreten is. Hij is nog niet gecastreerd (wat er ongetwijfeld mee te maken heeft).

De situatie op de foto hieronder (ze liggen te stoeien, te pitten en elkaar te wassen) komt dan ook nog jammer genoeg nauwelijks voor en is dan tegenwoordig ook een foto waard:

En dan heb je Storm. Ruim een jaar en dik 7 kg stoer en gespierd. Hij is redelijk op zichzelf, maar soms wil hij nog wel eens over het plafond spurten als hij een gekke bui heeft. Als mijn schoonouders langskomen, nemen ze speciaal voor de katten een rieten boodschappentas mee, waar ze dan in kruipen (liefst allebei tegelijk). Op de foto hieronder heeft Storm het gewonnen.

Zo, dit was weer even een update.

Groetjes,
Roland

Respond to this message   

Synchroonslapen

December 1 2002, 5:21 PM 

Hoi allemaal,

Hier weer even een grappige foto van Storm en Indy. Nu dat de verwarming weer aan staat, wordt de vensterbank weer lekker warm. Een uitgelezen plek voor de kattenbeesten om een middagdutje te doen.
Zoals jullie kunnen zien is Indy ook alweer een stukje groter geworden, maar dat belet hen er allebei niet van om de hele vensterbank te bezetten.

Wij hoeven in ieder geval geen pluche tochtpoezen aan te schaffen

Respond to this message   

Blauwe donut

December 1 2002, 5:39 PM 

En hoe klein dat mandje ook is, tuurlijk proppen ze zichzelf erin als de ander er al in ligt. Tja, dan kan je alleen nog maar zitten, maar da's ook leuk

Respond to this message   
Marion

Re: Blauwe donut

December 2 2002, 10:09 AM 

geweldig! wat een superfoto's...
ik schrok wel even toen ik de foto van Storm zag, hij lijkt sprekend op Lotje, die dus vorige week is overleden... (alleen tien keer zo groot )
wat ik zo geweldig aan haar vond, wat Storm dus ook heeft, is de zwarte snoet, met witte snorharen. net een walrusje

Ga zo door, ik wacht op meer wegsmelt-foto's!

Respond to this message   

Re: Re: Blauwe donut

December 2 2002, 11:58 AM 

Hoi Marion,

Ja, het was mij ook opgevallen toen je de foto van Lotje had ingestuurd voor Uw Foto's. Storm weegt nu zo'n 7 kg en is nu ruim een jaar. We kregen hem samen met zijn broertje, Ravian, die een stukje kleiner was, maar die ook al best groot was. Toen waren ze 16 weken oud.
Ravian is helaas overleden aan een hartstilstand toen hij 9,5 maand oud was. Zo waren ze aan het spelen en zo vond ik hem even later dood boven in de slaapkamer. Dat was echt verschrikkelijk. Storm was ernaast gaan liggen en snapte er niets van. Ravian had Cardiomyopathie, ofwel een verdikte hartspier. Er waren jammer genoeg geen waarschuwingen geweest, anders had hij met medicijnen nog gewoon langer geleefd.
Een maand later hebben we Indy erbij gekregen, zodat Storm weer een maatje heeft.

Hieronder zie je de foto's van Ravian en Storm, toen we ze net hadden. Storm is er een stuk slanker

Groetjes,
Roland

Respond to this message   
Rolanda

Re: Re: Re: Blauwe donut

December 2 2002, 2:51 PM 

WOW!!!!! Wat een mooie foto's zeg. En wat een poepiessss. Storm lijkt op mijn Spyke(zie fotohoek), en ben even de naam kwijt van de laatste zwart witte kat, die lijkt op mn Disney(zie fotohoek).

Maar Indy is ook een pracht van een kat zeg..wat poeperig zeg, hoe ze zo bij elkaar liggen, heel herkenbaar.
Veel plezier en geluk met ze hoor.
groetjes Rolanda

Respond to this message   
Annet

Re: Re: Re: Re: Blauwe donut

December 2 2002, 5:32 PM 

Wat een lieve foto's!!!
Doortje en Daantje waren vroeger ook zo lief als ze bij elkaar lagen.Later kwam Timmie erbij{die is trouwens nu al weer overleden aan een hersenletsel}
En Daantje zag Timmie een beetje als een indringer aangezien Timmie het prima met Doortje kon vinden.
er kwam dus een eind aan de close relatie van D&D en dus bijna geen Daan en Door samen in het mandje
Hoedanook Juf Els{baasje}heeft ook een foto van D&D terwijl ze samen gearmt liggen te slapen en toen Daantje's poot in het gips zat kwam Door de hem de hele dag gezelschap houden en kwam ze bij hem liggen.
Ik vind de poesjes op de foto's echt heeeééeeeéééllllll lief,echt poepies

Groetjes van Annet

Respond to this message   
Harriet

lieffies

December 4 2002, 12:36 PM 

Wat een lieffies zeg! Mooie foto's ook trouwens. Die twee apen van mij (Banjer en Bella) doen nooit zo lief tegen elkaar, die vinden elkaar alleen maar lastige concurrentie waar ze hun eten mee moeten delen geloof ik

Maar ze jagen elkaar wel steeds na, dus het is in elk geval goed voor hun lijn dat ze samen zijn...

Respond to this message   
Current Topic - Bedankje (met foto's)
  << Vorig Onderwerp | Volgend Onderwerp >>Terug naar Index  
Find more forums on CatsCreate your own forum at Network54
 Copyright © 1999-2009 Network54. All rights reserved.   Terms of Use   Privacy Statement  
Gratis kattenklimboom bij Hart voor Dieren: